„Eraettevõttena on meie suureks eeliseks kvaliteetse ja innovaatilise laadimistaristu väljaarendamine kiiresti ja efektiivselt, et see vastaks nii tarbijate vajadustele kui ka elektrisõidukite innovatsioonile ning peaks silmas seda, et laadimispunktid oleksid kergesti ligipääsetavad ja praktiliselt kasutatavad ning hoiaksid elektrisõidukite kasutajate aega kokku,“ sõnas firma tegevjuht Raul Potisepp.

Potisepa sõnul on nende laadimisvõrgul mitu eelist - näiteks saab seal laadida nii ChaDeMo kui ka CCS laadimisstandardil toimivaid autosid. Lisaks pakutakse lahendust, millega klient saab samadel tingimustel oma elektriautot laadida üle kogu Euroopa.

Praeguseks on firma avanud koguni 35 laadimispunkti, viimased neist Tallinnas Noblessneri kvartalis, Kärberi keskuses ja Sõle tänava Nestes. Aasta lõpuks plaanitakse avada üle 160 laadija üle Eesti, sealhulgas peetakse silmas teisi linnasid nagu Kuressaare või Pärnu.

Olulise koostööpartnerina nähaksegi selles vallas Nestet. "Neste on esimene Eestis, kes alustas täielikult mittefossiilse vedelkütuse müüki ning nüüd paigaldame oma tanklatesse ka elektrilaadijad. Esimese laadimispunkti avame Tallinnas Sõle tanklas ning peagi laieneme ka teistesse Neste tanklatesse," ütles Neste Eesti peadirektor Dennis Antamo.

Samas lubab ettevõte, et palju uusi laadimiskohti saab asuma parklate vahetus läheduses, kuna aastaks 2025. peavad olema kõigis avalikes parklates loodud tingimused ka elektriautode laadimiseks. "Täna teevad ettevõtted üle Eesti selles osas meiega koostööd, et olla tarbimisnõudluse kasvuks valmis," sõnas Potisepp.

Lisaks on hetkel kasutatavatele poolkiirete ja kiirlaadijatele ettevõttel plaanis paigaldada esimene ultrakiirlaadija, millel võimsust 160 kilovatti. See võimaldaks valdava osa elektriautode aku täis laadida kõigest 10 minutiga. „Väiksema elektriauto aku täislaadimine maksab suurusjärgus 5-7 eurot ja sellega saab sõiduk läbida ligikaudu 250 km, Tesla aku täislaadimine maksab 10-15 eurot ning sel juhul jõuab kasutaja läbida ligi 500 km,“ näitlikustas Eleporti tegevjuht.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena