Kodust pikemal äraolekul ning äikesetormi lähenedes on mõistlik elektrivõrgust lahti ühendada kõik elektroonikaseadmed. Kui elektriliinid saavad tormiga kahjustada või käivad särinal omavahel kokku, võib koduses vooluvõrgus tekkida ülepinge, mis kahjustab elektroonikaseadmeid ja neid ühendavaid adaptereid.

PZU kindlustus registreeris sel suvel kahjujuhtumi, kus äike elektriautole kurja tegi. Hoones äikese ajal tekkinud ülepinge tagajärjel põlesid läbi elektrijuhtmed. Elektriauto Nissan Leaf laadimispistik oli äikese ajal maja vooluvõrgus ning äikese ajal tekkinud rike lõpetas laadimise.

Mis võis minna valesti? Ning kuidas elektriauto omanik saab selliseid olukordi vältida ja olla kindel, et laeb oma elektriautot õigesti? Nõu annavad ABC Motorsi teenindusjuht Aivar Kubjas ja Ardo Anton ning Henri Daum Nissanist.

ELEKTRIAUTO LAADIMINE

1. KONTROLLI PISTIKU KORRASOLEKUT

Kui elektriautot laetakse kaasas olevat laadijat kasutades, siis tuleks kindlasti eelnevalt veenduda, et kasutatav elektripistik vajaminevat voolu võimaldab. Ilma eriteadmisi omamata on kõige lihtsamaks viisiks vaadata, kuhu ja kuidas pistikupesa/juhtmestik on paigaldatud.
Loe edasi siit