Eksperiment: Kuidas ma e-poest auto ostsin ja kaheksa päevaga kätte sain

 (27)
Eksperiment: Kuidas ma e-poest auto ostsin ja kaheksa päevaga kätte sain
Foto: Uku Tampere

COVID-19 pandeemia on pannud meid kõiki otsima nutikaid lahendusi, kuidas korraldada elu nii, et ükski asi tegemata ei jääks, samal ajal võimalikke viiruskontakte vältides. Oma kogemust auto otsast lõpuni e-poest ostmisel oli meiega lahkesti nõus jagama andmeanalüütik Artur Peedimaa.

Autoesindused üle Eesti töötavad ka eriolukorras enam-vähem tavapärases rütmis, aga ostjatel soovitatakse enne kui salongi sisse jalutada teha võimalikult palju kodutööd, suhelda müüjaga e-maili teel, komplekteerida auto internetis ja leppida proovisõiduaeg eelnevalt kokku. Või ostagi auto internetist.

Mujal maailmas järjest tavalisem auto e-poest ostlemine pole Eestis senini väga levinud. Esimesena hakkas algusest lõpuni (ja soovi korral täiesti kontaktivabalt!) e-poest auto ostmist pakkuma Škoda.

Esimene auto osteti e-poest mullu mais, sealt edasi on e-ostlejate hulk igakuiselt kasvanud. Ostjad kiidavad protsessi sujuvust ja konfiguraatori mängulisust, oma roll on kindlasti ka ajafaktoril – kui tegu pole eritellimusega, saab uue auto kätte vähem kui kümne päevaga.

Vanamoodne autoost on nii…keskaeg!

Andmeanalüütik Artur Peedimaa on eeskujulik Y-generatsiooni esindaja, kes hindab oma aega ja kasutab võimalust säästa iga hetke hingelähedasteks tegevusteks.

Seotud lood:

Pikaldast autovalimise protsessi, mis kätkeb endas müügisaalide läbikablutamist, eri mudelitele “suhu vaatamist” ja pikkade müügiesitluste ärakuulamist ei võtnud ta hetkekski kaalumisele. Selline protsess ajab juhtme lõpuks lihtsalt kokku ja inimesed kurjameelseks, sest igaüks kiidab ju ikka oma hobust. Peab saama lihtsamalt!

“Uus auto oli ja on eelkõige elukaaslasele kasutamiseks mõeldud. Selle ostu hakkasime kaaluma siis, kui meie senisel väikeautol hakkas liiga tihti esinema erinevaid muresid. Tegime algatuseks selgeks, milliseid väikeautosid on saada ja panime lauale Fordi, Škoda ja Renault’. Me ei välistanud ka kasutatud auto ostu,” selgitab Artur autoostu algust.

“Valituks osutus sinine Škoda Fabia. Škoda kasuks otsustamise lõpuks mitmel erineval põhjusel: esiteks oli võimalikult kiiresti vaja uue autoga sõitma hakata, niisiis vaatasime kampaaniautosid ja õnneks leidsime nende hulgast selle, mille lisavarustus vastas meie soovidele.”

“Fabia kasuks rääkis ka rikkalik baasvarustus, aga kõige otsustavamaks sai auto valikul ikkagi Škoda e-pood, mis on kasutajasõbralik ning annab hea ja põhjaliku ülevaate autode varustusest, hindadest, jm” räägib vastne autoomanik. “E-poe kaudu oli võimalik kiiresti ka esimesed dokumendid ära vormistada,” lisab Peedimaa.

Kui sa tead, mida tahad, siis ongi see lihtne

Artur Peedimaa soovitab aja kokkuhoiu mõttes alustada auto ostmist lähteandmetest: “Panime enda jaoks alguses paika hinnavahemiku. Teadsime, et tahame väikeklassi sõiduautot. Rääkisime läbi lisavarustuse, mida kindlasti vaja on, et sõit oleks turvaline ja mugav.”

“Edasi läks komplekteerimine kiiresti ja lihtsalt. Valisime kampaaniaautode seast, ning meil vedas, et oligi valikus auto, mis meie soovidega haakus. Müügiosakonna abi komplekteerimisel kasutama ei pidanudki – lisavarustusest oli tähtis püsikiirusehoidja ja sinihambaga ühendumise võimalus,” räägib ta.

Ka tellimine käis lihtsalt: “Ostuprotsessi sain algatada kohe sobiva mudeli juurest veebikeskkonnast. Esmalt oli vaja sisestada oma andmed ja valida makseviis, seejärel leping allkirjastada ja väike ettemaks teha.”

Artur kinnitab, et Škoda esindusest võeti seepeale üsna ruttu ühendust telefonitsi, täpsustati kõik detailid, sh liisingu osa.

“Liisingu suhtes olin kindel, et võtan selle oma kodupangast, pangaga suhtlemise algatas esindus ning suhtlus käis minu, esinduse ja panga vahel digitaalselt (e-kirja teel), sh ka lepingute allkirjastamine digitaalselt.”

Auto tellimisest kättesaamiseni kulus täpselt kaheksa päeva. Auto anti kätte täpselt sel päeval kui lubatud. Kuna Artur ostis auto ajal, mil koroonaviirusest ei teatud veel midagi, läks ta ise Paldiski maantee esindusse, andis kohapeal paar allkirja –”Päris paberivabalt seega ei pääsenud,” muigab Fabia omanik – kuulas väikest ülevaadet, tegi paar pilti ja oligi kõik, sõit uue autoga võis alata.

“Minu poolt on hinnang kogu protsessile väga positiivne, kindlasti soovitan, eriti praegusel ajal kasutada võimalust ja osta auto otsast lõpuni e-poest,” sedastab autoomanik.

“Oli väga meeldiv, et kogu suhtlemise ja dokumentide allkirjastamise toimus digitaalselt ja kiiresti. Ostan tihti ka muud kaupa e-poodidest ning minu jaoks tundus võimalus autot otsast lõpuni e-poest osta peaaegu sama loomulikuna.”

“Minu jaoks ongi üllatav, et Eestis on e-poe kaudu auto ostmine ikka veel uudne võimalus, kiidan siinkohal Škodat, et nad on sammukese võrra siin teistest ees. Võrreldes muu e-ostlemisega on vaja vaid natuke rohkem eri osapooltega suhelda ja dokumente allkirjastada, aga kõik on lihtsasti korraldatav, seda enam, et auto saab kätte soovi korral täitsa kontaktivabalt, mis praegusel ajal on eriti suur boonus,” julgustab Artur teisigi ajaga kaasas käima.

Kas autosid ikka jagub ja kuidas asi täpselt käib, loe edasi SIIT

Koroonaviirus SARS-CoV-2

  • Inimesed, kes kahtlustavad nakatumist koroonaviirusega, peaksid võtma ühendust oma perearstiga, küsima nõu perearsti nõuandeliinilt 1220 (välismaalt +372 634 6630) või koroonaviirusega seotud küsimuste jaoks loodud numbril 1247 või vajadusel kutsuma kiirabi, helistades hädaabinumbril 112.
  • COVID-19 haiguse sümptomid on sarnased gripile. Viiruse levinumad sümptomid on köha, palavik ja hingamisraskused. Parim kaitse nakkushaiguse leviku vastu on käte pesemine ja inimestega kontaktist hoidumine.
  • Vaata koroonaviirusesse nakatunute statistikat Eestis!
  • Loe lähemalt koroonaviiruse ja kehtivate piirangute kohta valitsuse erileheküljelt kriis.ee!
  • Nutitelefoni rakendus HOIA teavitab sind, kui oled olnud lähikontaktis koroonaviiruse kandjaga. Vaata lähemalt!