Eksperiment: kas odavamad piduriklotsid on sama head kui kallid originaalid?

 (90)
Eksperiment: kas odavamad piduriklotsid on sama head kui kallid originaalid?
Kas odavad piduriklotsid on halvemad kui kallid?Kuvatõmmis videost

Engineering Explained ostis viis komplekti eri hinnatasemega piduriklotse ja selgitas välja, kuidas need vastu peavad. Kas odavamad piduriklotsid on sama head kui kallimad või tuleb turvalisuse huvides siiski rahakotis sajalisi luhvtitada?

Head korras pidurid on turvalise autosõidu üks võtmesõnu. Pidurisüsteemi kõige kiiremini kuluv ja vahetamist nõudev osa on piduriklotsid: nende tervist tuleb autoomanikul aeg-ajalt kontrollida.

Ketaspidurite puhul saab hinnata klotside seisundit autorattaid alt võtmata, uuematel autodel hakkab õigel ajal armatuuril plinkima ka hoiatustuluke. Ent soovitav on vähemalt kahel korral aastas – hooajalise rehvivahetuse osana – klotside paksust ja katte kulumist põhjalikumalt hinnata.

Kui selgub, et klotsid on kulunud, paksused on rohkem kui 3-5 mm erinevad, piduritolmu on palju, kattest pole enam suurt midagi järel, siis peaksid häirekellad hüüdma hakkama. Pigem varem kui hiljem, ütlevad eksperdid.

Kuna tegu on kuluosaga, mida kokkuvõttes päris tihti vahetama peab, siis ongi küsimus, kas alati on vaja osta need kõige kallimad “margitruud” klotsid või saab hakkama ka odavamate sobivamatega? Mis kestab kauem ja kas kestmise vahe on sama kriitilise tähtsusega kui hinnavahe?

Seega, kas volitatud esinduses vahetatud klotsid ikka kestavad nii palju kauem, et kokkuvõttes sääst tekiks? Ja kui kalleid piduriklotse peaks ostma, et kasu saaksid nii auto sõiduomadused kui ka rahakott?

LOE ROHKEM SIIT