• Ainsa Balti väljaandena särtsu-Focust proovimas • Sõiduulatus kuni 160 km • Euroopa versioon 2013. aasta suveks

Euroopa Fordi asepresident Roelant de Waard’iga intervjuud tehes uuris too, miks üks Eestist pärit ajakirjanik tunneb nii suurt huvi just elektriautode vastu. Kuuldes, et Eestis saab käesoleva aasta lõpuks valmis kogu riiki kattev kiirlaadijate võrgustik ja sajad meie sotsiaaltöötajad sõidavad sunniviisiliselt elektri-Mitsubishidega, pöördus ta oma assistendi poole ning palus uurida, millised oleks võimalused Focuse elektriversiooni Eestisse proovisõitudeks saatmiseks.

Focus nagu Focus ikka

Mõned nädalad hiljem saabus Fordist informatsioon, et logistiliselt pole siiski hetkel võimalik elektri-Focust Eestisse toimetada. Selle asemel pakuti aga varianti sõita päevaks Saksamaale, kus iga-aastase Fordi roadshow käigus teiste mudelite kõrval ka sellega saaks tutvuda.

Nii leidsingi ennast oktoobrikuu eelviimasel päeval vihmasest Berliinist, ümbritsetuna kohalikest ajakirjanikest ning autost väljudes lahkelt vihmavarju avavatest korraldajatest. Muuseas, kohalike imestus minu sealviibimise üle oli tõesti suur, sest sarnastel üritustel polevat kunagi varem välismaalasi käinud.

Väliselt tunneb elektri-Focuse eelkõige ära kroomitud iluvõre, vasakul esitiival paikneva laadimispesa ja “Electric” kirjade järgi. Mingeid vahvaid öko-velgi ega muid ekstravagantsusi auto juurest ei leia. Nutika lahendusena ümbritseb juba mainitud laadimispesa sinine valgusrõngas, mis “tankimisel” aku täituvust näitab. 4 jaotust iseloomustavad igaüks 25 % akust, vilkudes vastavalt laadimisstaadiumile. Ületades järgmise veerandi künnise, jääb eelmine sektor ühtlaselt valgustatuks.