Eksklusiiv: WhatCar?-i intervjuu Qorose turundusdirektori Cristiano Carluttiga


Eksklusiiv: WhatCar?-i intervjuu Qorose turundusdirektori Cristiano Carluttiga
(foto: whatcar.ee)

Hiinast pärit autotootjaid on Euroopa autonäitustel ennegi nähtud. Tavaliselt leiab nende veidi kummalistest või siis mõnda tuntud valmistajat kopeerivatest ideeautodest koosneva väljapaneku kusagilt väiksemast näitusehallist koos vanasõidukite ja muu säärase kraamiga.

Pildigalerii WhatCar?-is

• Uus Hiina autotootja Qoros tuleb Euroopasse
• Mille poolest erineb Qoros teistest autotootjatest?
• Millised on ettevõtte plaanid Euroopa turul?

Qoros lähenes tänavusel Genfi autonäitusel asjale hoopis teisiti. Nende stend paiknes keset suurt paviljoni, kõrvuti sääraste automaailma suurnimedega nagu Citroen, Kia ja Mercedes-Benz. Uudisnäljas ajakirjanikele Qorose teguviis igatahes mõjus, sest ettevõtte pressikonverentsil tungles rahvast keskmisest oluliselt rohkem.

Seotud lood:

Whatcar.ee kaasautor Argo Verkil õnnestus Genfis jutule saada Qoros Automotive Euroopa ja Lähis-Ida müügi- ning turundusdirektori Cristiano Carluttiga.

Hiina autotoodangut on ka varem Euroopa autonäitustel esitletud, kuid mitte kunagi sellisel viisil?

Me tahtsime maailmale näidata, et oleme teistsugused. Qoros on väga rahvusvaheline ettevõte, meil töötab kokku 22 rahvuse esindajaid. Seda on palju, eriti arvestades, et oleme suhteliselt väike firma võrreldes suurkorporatsioonidega nagu näiteks General Motors.

See on üks aspekt. Teisena tooks ma ära meie kire ja tähelepanu detailide vastu. Oleme saanud selle pärast palju kriitikat. Väidetakse, et eelkõige tuleb olla paindlik. Jah, loomulikult tuleb olla paindlik, kuid detailid on olulised. Kui keegi väidab, et detailid ei mängi tähtsat rolli, siis on ta lihtsalt laisk.

Kogu tehtud töö on auto juures näha, samas nähakse palju vaeva ka ülejäänud asjadega - müügivõrgustiku ülesehitamine, networking, kliendisuhte väärtustamine. Kõik need peavad olema perfektsuseni lihvitud, kui me müügiga alustame. Sellise detailipõhise suhtumise tõttu tundume väga saksapärastena ja seda mitte ainult seetõttu, et meil töötab juhtivatel kohtadel mitmeid sakslasi. Detailid on meie kirg.

Genfis näitate Qoros 3 mudelist kolme erinevat keretüüpi. Kui kaugel on need päris tootmisküpsest versioonist?

Tegelikkuses on keretüüpe küll 3, kuid erinevaid versioone tuleb suisa 5. Esimesena saabub müügile sedaan, mis on eriti oluline Hiina turgu silmas pidades. Pool aastat hiljem esitleme luukpära, mida hetkel näitusel pole. Sealt veel 6 kuud hiljem saabub cross-luukpära, mis saab veidi kõrgema kliirensi ja maasturilaadseid elemente välisdisainis. Need kõik peaks müügile jõudma kuni 2014.a. lõpuni. 2015 peaks tulema SUV ja viimasena universaalkere. Võib ka juhtuda, et viimased 2 vahetavad taktikalistel kaalutlustel kohad, aga see selgub hiljem.

Seega võtab umbes 2 aastat aega, et Qoros 3 mudelirivi oleks täielik?

Jah, meie prognooside kohaselt peaks 24 kuuga kõik versioonid turul olema. See on üsna suur väljakutse.

Kuidas on lood Euro NCAP turvatestidega? Millal kavatsete need sooritada?

Praeguste plaanide kohaselt 2013 aasta jooksul, tõenäoliselt suvel.

5 tähte? Praegu tundub juba loomulikuna, et kõik uued autod saavad testides maksimumilähedased tulemused.

Loomulikult ma ei tea, millised tulemused me nendes saavutame, aga me kahtlemata püüdleme selle poole. Eesmärgiks on kõrgeim võimalik turvalisustase meie klientide jaoks. Me tahame, et auto oleks elegantne, suur ja mahukas, varustatud innovatiivse tehnoloogiaga, aga ka nii turvaline kui võimalik. Seega on turvalisus meie töös väga tähtsal kohal.

Loe pikemalt WhatCar?-ist