EKSKLUSIIV: Proovisõit esimese Eestis arvele võetud BMW i3-ga
Meie, jaoks on i3 eelkõige esimeseks autoks, mis toob siia uue kiirlaadija pistikustandardi. Kui kogu meie kiirlaadimisvõrgustik on üles ehitatud ChaDeMo pistikutele, mida kasutavad meil seni levinud Jaapani päritolu elektriautod, siis BMW on esimene reaalselt turule tulnud elektriauto, mida saab kiirlaadida Combo2 pistiku abil.
Seega saab vastne omanik laadida oma elektribemmi siinmail vaid tavalisest vooluvõrgust. Sisuliselt pole tegu millegi muu kui Euroopa turu kaitsega, tulevikus kehtib pistikustandard kogu Euroopa Liidus ja vastavalt sellele ehitatakse välja ka kiirlaadimisvõrgustik.
Paradoksaalsel moel oli antud otsus seotud ka meie mehega Brüsselis, transpordivolinik Siim Kallasega, kes kiirlaadimispistiku osas Eestis juba välja ehitatud võrgu kaitseks suurt miskit teha ei saanud. Nii tuleb ilmselt edaspidi meil ette võtta mitte just liiga odav kiirlaadijate võrgustiku ümberehitus. Samas on lubatud, et säilib ka juba välja ehitatud ChaDeMo võrgustik.
Hetkel polegi veel täpselt teada, kas ja millal seesama BMW i3 Eestis müüki tuleb.