Eestisse jõudis neljanda põlvkonna Mazda3
Uut autot hakatakse pakkuma viieukselise luukpära ja neljaukselise sedaanina, viimane jõuab Eestisse juunis.
Esialgu on saadaval ainult kaheliitrine pehme hübriidina töötav ottomootor (90 kW/122 hj), neljandas kvartalis jõuab müüki tippmudelile mõeldud võimsam jõuallikas.
Baashind Eestis on 21 590 eurot.
Mazda3 on tootja jaoks enam kui oluline mudel, sest tänaseks on seda üle maailma müüdud enam kui kuus miljonit autot. Lisaks on just uus „kolm“ see mudel, millega tutvustatakse uusi tehnilisi lahendusi ja meieni jõuab see ainult pehme hübriidina. Lisaks meeldejäävale kujundusele meelitab Mazda3 ostjaid ka konkurentidest heldema varustuse ja tootjapoolse lubadusega ühildada neljanda põlvkonna esindajas uus kasutajaliides ja vaikne sõitjateruum, mis võimaldab nautida koos BOSEga loodud tipptasemel helisüsteemi.
Uut mudelit pakutakse esialgu kaheliitrise vabalt hingava ottomootoriga, mis on libedates oludes paindlikum kasutada kui stiilis „kõik-või-mitte-midagi“ toimetavaid väikese töömahuga turbomootorid. Kaheliitrine neljasilindriline arendab 90 kW/122 hj @ 6000 p/min (213 Nm @ 4000 p/min) ja selle joomakommete ohjeldamiseks kasutatakse nii kahe silindri kui ka terve mootori välja lülitamist väikestel koormustel, sest starteri asemel töötav mootorgeneraator võimaldab jõuallika vajadusel kiirelt käivitada. Niisuguste võtetega saavutatakse kuuekäigulise „automaadiga“ varustatud esiveolise luukpära keskmiseks kütusekuluks 6,5 l/100 km (WLTP, 16-tolliste ratastega).