Eestis on uute sõiduautode müük kukkunud veerandi võrra

 (14)
Eestis on uute sõiduautode müük kukkunud veerandi võrra
Škoda on populaarneŠkoda

Oktoobris püsis uute sõiduautode müük Eestis enam-vähem samal tasemel eelmise nelja kuu tulemustega ehk omaniku leidis veerandi võrra vähem autosid kui mullu samal ajal.

Kui Eestis müüdi tänavu augustis 1461 ja septembris 1643 uut sõiduautot, siis oktoobris anti klientidele üle 1535 uut sõiduautot, mida on 25,4% vähem möödunud aasta oktoobriga võrreldes.

Kokku on tänavu kümne kuuga müüdud Eestis 15 781 uut sõiduautot ehk 30,4% vähem kui eelmise aasta samal perioodil, teatas automüügiettevõtete liit AMTEL.

Populaarseimaks automargiks kerkis oktoobris Škoda, milliseid müüdi 311. Pikalt esikohal püsinud Toyota langes oktoobris müüdud 223 autoga teiseks ja kolmandaks enim eelistasid kliendid Renault'd (170 autot). Ka mudelite poolel haaras Škoda esikoha, sest Octavia mudeleid anti klientidele üle 128. Järgnesid kaks Toyota mudelit, RAV4 ja Corolla, milliseid müüdi vastavalt 93 ja 76.

Keskmised maasturid oli oktoobris kõik populaarsem segment ja nende osakaal kogu müügist oli 26%. Väiksema keskklassi autode osakaal oli 19,4% ja väiksemate maasturid moodustasid 18,7% kogu uute sõiduautode müügist. Hübriidautosid läks kaubaks 267, CNG gaasiautosid 54 ja elektriautosid anti klientidele üle 31.

Samas suurusjärgus sõiduautodega on püsib ka tarbesõidukite müük, mis kümne kuu kokkuvõttes jääb eelmise aasta samale perioodile alla 31,7%. Oktoobris müüdi tarbesõidukeid 358, mis jäi möödunud aasta oktoobri müügitulemusele alla 11,6%. Tarbesõidukite esikolmiku moodustasid oktoobris Renault (57 sõidukit), Toyota (54) ja Citroen (49). Veokite segmendis olid edukaimad Scania 25 müüdud veokiga ja Mercedes-Benz 12 veokiga.