Eestis eeltutvustati eksklusiivselt uut Opel Astrat

 (14)
Eestis eeltutvustati eksklusiivselt uut Opel Astrat
Foto: whatcar.ee

Sel nädalal tutvustas Opel Kultuurikatla avarates ruumides Eesti ajakirjanikele ja edasimüüjatele suure pidulikkusega uut Opel Astrat.

Tõsi, autot sai vaid vaadata, paar pildiklõpsu teha ning korraks sisse istuda, aga eeltutvustus veenas kohaletulnuid, et Opelil on Euroopa automüüjate poodiumikoha püüdmisega tõsi taga, kirjutab WHATCAR?

Vaadates Opeli müüginumbreid, võib näha, et üheteistkümnendat kuud järjest on toimunud väike, aga pidev kasv rohkem kui pooltel turgudel.

Väike-keskklassi kuuluvat Astrat on ühtekokku müüdud 230 000 eksemplari ja praegu hoiab ta Euroopas omas segmendis neljandat kohta.

Opeli eesmärk, tõusta Euroopas automüügi numbritega teisele kohale, ei tundu seega sugugi utoopiline.

Väliselt väiksem, seest suurem, kaalult kergem

Seda, et ideeauto Monza on võetud aluseks kõigi Opeli uudismudelite välisilme loomisel, polegi vist tarvis üle korrata. Astra puhul annab kontseptsioonist aimu “hõljuv” tagapiilar, mis näeb edev välja ning jätab autost suurema mulje.

Sõnal “mulje” on siinkohas võtmetähtsus, sest erinevalt paljudest autotootjatest, kes iga järjekordse mudeliuuenduse puhul rõhutavad suurenenud mõõtmeid, on Astra puhul välismõõtmed vähenenud, salongi aga ruumi juurde tulnud.

Seotud lood:

Uus Astra on 4370 mm pikk, ehk siis eelkäijast 49 mm lühem. Teljevahe 2662 mm (-23 mm), kõrgus 1485 mm (-26 mm). Esireas on ruumi 15 mm rohkem ehk 805 mm ja tagareas 904 mm (+35 mm).

Tootja sõnul lähtuti uue Astra puhul sõitjate tegelikest vajadusest, mitte “kellel paistab suurem” tüüpi võidujooksust.

Uudsete materjalide kasutuselevõtmine ja konstruktsioonilahendused võimaldavad Astrat, mudelist sõltuvalt, kuni 200 kg võrra kergemaks teha.

Koorikust on maha läinud 77 kg, šassii on kaotanud 50 kg, seega, minimaalselt on iga Astra pealt maha tõstetud üks ülekaaluline, 120 kg kaaluv kaassõitja.

Timmitud jõuallikad ja nüüd ka diislile automaatkast!

Baastasemel saab Astra 77 kW / 105 hj kolmesilindrilise 1.0 ECOTEC otsesissepritsega turbo-bensiinimootori.

Selle kütusekuluks lubab tootja Start/Stop funktsiooni ja Easytronic 3.0 automaatkäigukasti olemasolul vaid 4,2 l/100 km ja CO2 päästu kõigest 96 g/km.

Diiselmootorite valikusse tulevad uue põlvkonna 1.6 CDTI mootori 70 kW / 95 hj ja 100 kW / 136 hj versioonid, mis 6-käigulise manuaalkäigukastiga kombineerituna tarbivad keskmiselt alla 4 liitri kütust 100 kilomeetri kohta.

Tänu kaalukaotusele on uus Astra oma eelkäijast säästlikum – keskmine kütusekulu on vaid 3,7 l / 100 km (vs. 3,9 l) ja CO2 pääst 99 g / km (vs. 104).

Samas on kiirendus parem: 100 kilomeetrine tunnikiirus saavutatakse vaid 9,6 sekundiga (0,7 sekundit kiiremini) ja viiendal käigul 80 km/h-lt 120 km/h-ni kiirendatakse 8,2 sekundiga ehk eelkäijast tervelt sekund kiiremini.

Loe täisteksti ja vaata rohkem pilte saidil WHATCAR?