Tudengivormeleid on maailmas ehitatud juba 30 aastat, isesõitvate kategooria lisandus alles kaks aastat tagasi. FS Team Tallinn meeskonna kapten Rico Jaanipere sõnul tugineb tudengivormeli sari paljuski traditsioonilisele autotööstusele. „Tegu on rahvusvahelise tipptasemel tootearendusvõistlusega, mistõttu tuleb käia kaasas uute trendidega. Võistluse eesmärk on pakkuda noortele inseneridele väljakutseid, mis kuuluvad tipptehnoloogia valdkonda,“ selgitas Jaanipere.

Isesõitva vormeli reeglid näevad ette, et auto võistleb tundmatul rajal, mille masin peab iseseisvalt kaardistama ning seejärel võtma vastu otsuseid, mida tavaliselt teeks piloot. Eesti tudengivormeli meeskonna isesõitev võidusõiduauto näeb ilmavalgust järgmise aasta suve alguses.

Jaanipere selgitas, et isesõitva vormeli ehitamine on noortele inseneridele ja programmeerijatele mahukas, aga samas põnev väljakutse. „Tudengitel puudub varasem kogemus ning vajalikud teadmised õpitakse töö käigus. Lisaks peab auto valmis saama üheksa kuuga, sest tähtaja ületamisel on võimalik uuesti end teiste ülikoolidega võrrelda aasta pärast suvel,“ täpsustas ta.

Reeglina ei tohi võistlusauto olla vanem kui aasta. Isesõitva vormeli kategoorias on tehtud erand, mis tähendab, et isesõitva süsteemi võib üles ehitada vanema aasta sõiduki peale. FS Team Tallinn võtabki isesõitva vormeli platvormiks eelmise hooaja, veel augusti lõpus Euroopa turneel häid tulemusi saavutanud, vormel FEST18.

FS Team Tallinn on tudengiorganisatsioon, kus eelmisel hooajal ehitas ühte autot 60-liikmeline meeskond. 2018/2019 hooajal toimetab vormeliga kokku 80-liikmeline meeskond, mis jaguneb kaheks tiimiks – elektri- ja isesõitva vormeli meeskond. Isesõitva auto meekonnas toimetab 15 inimest.

Formula Student on tootearendusvõistlus, kus tudengitest koosnevad meeskonnad peavad lisaks sõiduki ehitamisele läbima ka erinevaid katseid, sõitma võidu ringrajal ning kaitsma auto disainilahendusi. Projektis osalemine annab tudengile juba ülikooliõpingute ajal auto projekteerimise ja valmistamise kogemuse, tutvustab noorele insenerile autotööstuse majanduslikku poolt ning õpetab meeskonnatööd. Täna on kogu maailmas registreeritud 49 isesõitva vormeli meeskonda, 139 elektrivormeli meeskonda ja 556 sisepõlemismootoriga vormeli meeskonda.