Eesti automüüjate karm reaalsus: kukkumine 32 protsenti

 (15)
Eesti automüüjate karm reaalsus: kukkumine 32 protsenti
AFP/ Scanpix

Eesti uute sõiduautode turg jätkab koroonaviiruse pandeemiast tingitud madalseisust küll kosumist ja juulis müüdi uusi sõiduautosid juba üle kahe tuhande, ent võrreldes aastatagusega on kukkumine siiski ligi 32 protsenti.

Viimati müüdi Eestis üle kahe tuhande sõiduauto jaanuaris ja juuli müük ületas näiteks maikuu tulemust ligi kaks korda. Siiski jäi juulikuu müük alla eelmise aasta juuli tulemusele 17,2%. Seitsme kuuga on tänavu müüdud 11 142 uut sõiduautot, mida on 31,9% vähem kui eelmise aasta samal perioodil, teatas automüügiettevõtete liit AMTEL.

Jätkuvalt olid kaks kõige populaarsemat segmenti keskmised maasturid (osakaal 26,6%) ja väiksemad keskklassi autod (24,5%). Hübriidautosid läks kaubaks 261 ja ja CNG gaasiautosid 62. Elektriautosid müüdi 29, mis teeb segmendi osakaaluks kogumüügist 1,5% ja püsib seega AMTELi poolt käesolevaks aastaks prognoositud tasemel.

Automarkide esikolmiku moodustasid juulis jätkuvalt Toyota (395 autot), Škoda (291) ja KIA (152). Mudelitest osutus juulis populaarseimaks Toyota Corolla, milliseid müüdi 152. Järgnes teinegi Toyota mudeli RAV4 (146 müüdud autot) ja kolmas oli Škoda Octavia (92).

Kergelt paranesid juulis ka tarbesõidukite müügitulemused, kuigi eelmise aasta juulikuu müügile jäädi alla 23%. Seitsme kuu kokkuvõttes on Eestis tänavu klientidele üle antud 2384 uut tarbesõidukit, mida on 37,1% vähem kui möödunud aasta samal perioodil. Automarkide poolelt eelistasid tarbijad enim Citroeni (65 sõidukit), järgnesid Renault (54) ja Peugeot (47). Veokite segmendis oli juulis edukaim Scania 14 veokiga.