Ajakirja Tehnikamaailm pool läbiviidava iga-aastase aasta auto valimisel kogus Volkswagen Golf 99 punkti, järgnesid Škoda Octavia 90 ja Seat Leon 71 punktiga. Finalistidest kogusid Honda CR-V 49, Peugeot 308 viiendana 44 ja Subaru Forester 43 punkti, vahendab Tehnikamaailm.

Golf VII võinuks vabalt juba mullu platsi puhtaks lüüa – nagu ta tegi seda nii Euroopa kui maailma aasta autode valimistel. Paraku on reglement karm ja et Eestisse jõudis Volkswageni müügihitt alles hilissügisel, tuli tal aastaks niiöelda ootele jääda. See aga tähendas ka uute tõsiste konkurentide lisandumist.

Mõningase kurioosumina olid need tõsised konkurendid oma pere liikmed ehk sellesama Golfi sõsarmudelid. Vahepeal jõudsid turule nii Škoda Octavia kui Seat Leon ja nagu arvata võis, ei olnud ka neil esikuuikusse pääsemisega probleeme. Škoda pakkuski Golfile oodatult vägagi tõsist konkurentsi, kuid lõpuks võttis Golf oma ning Škoda neljas esikoht Eesti aasta auto konkursil jäi järgmisi jõukatsumisi ootama.

Muide – uus Octavia on läbi Eesti aasta auto pea pooleteise aastakümne pikkuse ajaloo alles esimene finaali pääsenud ja seal mitte võitnud Škoda. Kõik senised Škodadest finalistid (Roomster, Yeti ja Superb), pole leppinud vähema kui esikohaga!

Sama pere teine liige, Seat Leon, on varem finaali pääsenud kahel korral. 2001. aastal, mil esikoht selgus veel rahvahääletuse teel, lõpetas Leon esikümne, 2007. aastal tuli aga sarnaselt tänavusega igati kõrgele kolmandale kohale.

Linnamaasturite Honda CR-V (2008. aasta 4. koht) ja Subaru Foresteri (finaali debütant) duellist väljus kõrgema kohaga Honda. Samas tõdeti, et kui maanteel on Honda konkurendist selgelt parem, siis maastikul rollid vahetuvad – nii et kõik sõltub sellest, mida konkreetselt tarvis. Aga et linnamaastur kipub oma kilomeetreid enamasti ikka asfaldil mõõtma, jäi järjekord seekord sedapidi.

Ühe tiitli saab Honda CR-V tänavu niikuinii, sest tegu on Eesti 2013. aasta enimmüüdud mudeliga. Ja üks Eesti aasta auto tiitel on Hondal samuti minevikust näidata, kui 2004. aastal noppis esikoha Honda Jazz.

Väikekeskauto 308 sel korral Peugeot senisele kahele esikohale lisa ei toonud, kuid ühte rekordit hoiab Peugeot endiselt – nimelt on seda marki autod olnud konkursi finalistide seas rekordiliselt 9 korda (järgnevad VW 8 ning Honda, BMW, Ford ja Opel 7 korraga).

Vaid ühe punktiga punase laterna rolliga leppima pidanud Subaru pääses esmakordselt finaali mullu, mil sportauto BRZ koos sõsarmudeliga Toyota GT86 viienda koha sai. Tänavu küll samm tagasi, kuid mitme hindaja hinnates oli Foresteri finaalikoht seekordse finaali vast suurim (ja meeldiv!) üllatus.