Donkervoort D8 GTO: Sellise jõujurakaga võiks juba maanteelgi sõita

 (5)

Selleks, et leida planeedi parimat läbinisti sportlikku sportautot, on vaja ette võtta lend Amsterdami ja sealt veel 40-minutiline rongisõit Hollandi linna, nimega Lelystad. Vähemalt sellise teekonna pidi ette võtma BBC autouudiste toimetaja.

Lelystad on uus koht, ehitatud 45 aastat tagasi maale, mida tammide abil merelt tagasi võidetud, nüüd tegutseb seal aga üks kõige kangekaelsemate, sõltumatute ja ebatavalisemate sportautode tootja Donkervoort, rajajaks 1978. aastal Joop Donkervoort.


Suurt turgu neil ei ole, ja seda ei tasu otsidagi, sest põhjust, miks me autotootja nime kuulnud ei ole, on selles, et kokku on nad üldse valmis teinud 1100 autot. D8 GTO on brutaalselt kiire auto ja tekitab autot juhtivale isikule küll emotsiooni, et ta on ülendatud jumalaks maanteel. Ja sul pole mitte istumise all mõni Ferrari.

Auto teraskere töötasid välja Joop Donkervoort koos kunagise Maserati kereinseneri Paul Fickersiga, ja kuigi tundubki, et käigukast vajaks juurde veel kuuendat käiku (millest loobuti, et auto liiga raskeks ei muutuks), tekitab tema asine sisemus mulje, et oled selle rooli istudes tegemas midagi tõeliselt tähtsat, ehk isegi illegaalset.

Seotud lood:

Rotster Donkervoort D8 GTO

  • Tüüp: kaheistmeline, ees asuva Audi mootoriga rotster
  • Jõuülekanne: turboga 2,5-liitrine viiesilindriline bensiinimootor, viie kiirusega manuaalülekanne, tagarattavedu
  • Võimsus: 340 - 376 hobujõudu, jõumoment 449 - 474 njuutonmeetrit
  • Kiirendus 0-100km/h 3,3 sekundit, erimudelil 2,8 sekundit
  • Tippkiirus: 254 km/h
  • Kütusekulu: 11,8 liitrit saja kilomeetri kohta
  • Hind Hollandis: 106 500 eurot, pluss maksud