2014. aasta suvel teatas Renault-Nissani liidu poolt juhitav AvtoVAZ, et koondab hulga töötajaid. Ettevõtte uus tegevjuht Bo Andersson, kes varasemalt on miinused plussiks kokku pannud näiteks GAZ autotehastes, on tänaseks suutnud asjad nii kaugele viia, et 200 proovipartiina valminud Lada XRAYd on veennud turgu mudeli vajalikkuses ja 15. detsembril võis käivitada ametliku tootmisliini.

Lada Vesta järel – millega isiklikult ka Venemaa president kaamerate ees proovisõitu tegi – on XRAY teine Lada seeriatootmisse jõudev “X”-stiili mudel. Luukpära valmib koostöös Renault-Nissan liiduga ning seda hakatakse tootma kõrvuti Renault Logani ja Sandero, Nissan Almera ja Lada Largus mudelitega. Kõigi nimetatute aluseks on B0 odavplatvorm.

Lada XRAY on tuletatud Renault Sandero luukpärast, ent selle kere on kujustanud endine Volvo disainer Steve Mattin. Šassiid on pisut kaasajastatud: täiendatud tagavedrustust ning lükatud tagarööbet laiemaks. Kliirens on tõstetud 195 millimeetrini.