Vana C5ga sõitis reklaamides Sean Connery — inglane. Uut C5t promob aga ürgsakslane Klaus, kes väidab, et see Citroën on nüüd hoopis saksapärane! Tõepoolest, auto disaini vaadates on see selgelt isikupärane, ent teeb siin-seal reveransse saksamaistele autodisaininippidele. Sedaani tagatuled meenutavad tugevalt BMW 3-seeria kupee omi, ent see on vast kerge kokkusattumus.

Uus C5 paistab konkurentide seast selgelt silma. Ning on eelkäijast märgatavalt põhjalikum, soliidsem, detailsem ja heas mõttes citroënilikum. Eelmisele C5le anti küll mudeliuuenduse käigus uus nupukas nina. Sellele Citroëni märki ei kinnitatud. Kapotis on lõhe nagu oleks autol kaks kihti mootorikatet. Märk on ninna integreeritud ja nina ongi Citroëni märk.

Sarnane esiots on nüüd kõikidel Citroënidel. Uus C5 mängib selle aga teistest mudelitest efektsemalt välja. Isegi suur C6 näib C5e kõrval liiga sile. Uus C5 on üllatavalt põhjaliku ja meeldivalt efektse disainiga. Kohatuid lollusi autost ei leia, kui välja arvata käsitsi reguleeritavate esiistmete seljatoe kalde kang, mida on mugavam kasutada hoopis tagaistujal.

Uus C5 sisaldab kõiki neid vidinaid ja mänguasju, mis vanalt juba tuttavad. Kõik on lihtsalt uues kuues, totaalselt ümber disainitud, karakteriseeritud. Kahjuks on vanast C5st kaasas ka mootorid ja käigukastid, mis uue kujustusega mudeli kaasaegsuse ja isegi sportlikkust inspireeriva olekuga kuidagi kokku ei lähe. Neljakäigulise automaatkastiga kaheliitrist bensiinimootorit tasuks kindlasti vältida. See on lärmakas, janune ja uimane — isegi püsikiiruse hoidja on sätitud kiiruse saavutamiseks sunnitud ise gaasi põhja vajutama. Seatava kõrgusega õhkvedrustusel on ka sportrežiim, mis on kurvide läbimiseks täiesti piisav, ent see bensiinimootor ja see vanaaegne kast jäävad autole lihtsalt jalgu. Mootoriks soovitaks valida kindlasti kuuekäigulise manuaalkastiga diisli, millele pakutakse samas ka automaati. See mootor muudab auto vilkaks, paneb selle elama, on säästlik ja teeb masina peaaegu täiuslikuks. Kui heita pilk varustuslehele ja hinnatabeleisse, ei jää C5e muretsemise mõistlikkusse enam mingit kahtlust. See võiks olla nii populaarne kui individuaalne valik korraga.

Uus C5 on konkurentidest selgelt isikupärasem, palju mugavam ja rahustavam sõiduk. Ning selle universaal — C5 Touring — on üks kenamaid universaale tänasel autoturul. C5 on niisiis ka üpris praktiline. Panipaiku on masinas palju. Mugav on süvend käigukangi ümber. Esiuste sahtlites süttib sinna eseme panemisel või selle järele haaramisel automaatselt ambientne sinine valgus. Vaid kolmekesi tagaistmel reisides võiks ruumi selgelt rohkem olla. C5 rooliratas on justkui lehtrist välja lõigatud. Rooli keskosa püsib alati paigal, pöörleb vaid rooliratas, mille harud kaovad perspektiivselt keskosa taha roolisambasse. Emotsioon sellise instrumendi valdamisel sarnaneb laevakapteni omaga. Ning kui arvestada õhkvedrustuse silkjassiledat mugavust, ongi tunne, nagu tüüriksite väikest kaatrit. Nagu öeldud, muutub C5 sportseades palju teetundlikumaks. Proovitud Toureril oli all tavavedrustus, mis pakub rohkem teetunnetust, ent on siiski meeldivalt pehme nagu üks Citroën olema peab.

Esmamulje C5te istudes on veidi segane. Nuppe ja valitsaid on palju, kõik asjad on ise kujuga ja erilised. Mõned nupud on hoopis pisikesed, nii et sõidu ajal on neid alguses päris keeruline vallata. Samuti on ebamugav telefoni kasutamine, kuna keskkonsooli tuleb sisestada mobiili SIM-kaart. Sinihammas olnuks kordi mugavam.

Vanaaegse arhitektuuriga lamedate konsoolide asemel on C5s nüüd selgelt juhile suunatud kokpit ja valitsavaba kaassõitjapool. Roolitagust näidikuplokki palistavad tiibadena ventilatsiooniavad. Kogu plokk meenutab veidi lennukit.

Citroën on nagu Lamborghini. Sellelt nõutakse alati armutult ja jätkuvalt midagi imelikku, hullumeelset ning ekstravagantset. Muidu see justkui polekski ei Citroën ega Lamborghini. Eelmine põlvkond Citroëne oli keskpärasem ja tavalisem, nagu teisedki autod ning kandis sobilikult eestikeelset hellitusnime Sidrun. Samas olid tol perioodil üsna keskpärased ja igavad ka teised automargid, ent need ei saanud selle eest sugugi nii palju „sisse“. Üksnes Citroën näis olevat midagi valesti teinud. Uue C5ga on prantslased jälle õigestitegemise ajastu avanud. Kui tahate end keskklassi sedaanis või universaalis eriliselt, ja eriliselt mugavalt tunda, tuleb teil kindlasti küsida proovisõiduks uus Citroën C5.