DELFI GENFIS: Volkswagenil õnnestus ulmeautot viimase sekundini saladuses hoida

 (12)
Vaata uusi mudeleid!
Bentley EXP 10 Speed 6
Bentley EXP 10 Speed 6 Foto: Volkswagen

Traditsiooniliselt korraldavad autotootjad Genfi autonäituse eelõhtul pressile ja külalistele oma üritusi, kus kohe-kohe esitlusele tulevaid uudiseid väiksemale ringile näidatakse.

Volkswagen Group Night on üks mastaapsemaid omalaadseid, tuleb ju selle kontserni tehastest enam-vähem iga kümnes maailmas toodetav auto. Vaatamata majanduskriisile läheb Volkswagenil hästi, mullu ületas kontserni toodang esimest korda 10 miljoni piiri. Mida siis tänavu kontserni tütarfirmade juhid 1200 kohaletulnud külalisele presenteerisid?

Bentley EXP10 Speed 6

Bentley EXP10 Speed 6 Foto: Volkswagen
Seotud lood:


Üha harvem juhtub, et mõni uudismudel püsib kuni viimaste esitluseelsete minutiteni saladuskatte all. Bentleyl õnnestus selline trikk ära teha. EXP tähendab Bentely slängis eksperimentaalsõidukit ehk kontseptautot, Speed 6 aga viitab kiirusele. Lühidalt öeldes on tegemist Bentley mudelivalikut laiendava „väikese“ kaheistmelise luksussportautoga. Mingeid numbrilisi suurusi mudeli iseloomustamiseks välja ei käidud, põhiliselt rõhutati disaini ja luksust. Tegelikult ei käidud välja isegi vekslit, et EXP10 kindlasti seeriaautoks areneb, aga kuhu neil pääsu.

Seat 20V20

Seat 20V20 Foto: Volkswagen


Seati esimese linnamaasturi kohta oli teada, et see tuleb, aga varem avaldatud pildil oli näha põhiliselt ainult vasak esituli. Esitlusel toodi välja terve auto ja seda sai lähendalt näha ning koguni käega katsuda. Tegemist oli loomulikult kontseptautoga, ent kui mõned edevamad vidinad välja arvata, saab seeriaauto ilmselt üsna sarnane. 20V20 disainis kasutatakse Leonilt tuttavaid elemente. Tehniliselt poolelt on uus kere valmis vastu võtma kuni 300-hobujõulisi mootoreid, DSG-käigukaste, nelikvedu ja kõike muud Volkswageni kontserni arsenalis leiduvat.

Volkswagen Sport Coupé Concept GTE

Volkswagen Sport Coupé Concept GTE Foto: Volkswagen


Sellestki sõidukist polnud enne teada midagi peale ühe joonistuse. Tegemist on mudeliga (esialgu veel kontseptsõiduki kujul), mis peab Volkswageni valikus mahtuma tänase CC ja Phaetoni vahele. Uuemal ajal populaarne „neljaukseline kupee“ peaks idee järgi konkureerima BMW ja Mercedese samasuguste sõidukitega. Sport Coupé Concept teine ja veelgi tähtsam roll on aga olla Volkswageni uue disainistiili ettekuulutaja. Kõige enam torkab silma esitulede ja radiaatorivõre uuel viisil üheks tervikuks liitmine. Samuti hakkasid silma erakordselt jõulised „viigid“ kapotil.

Audi Prologue Avant

Audi Prologue Avant Foto: Volkswagen


„Avanti filosoofia uus interpretatsioon ühendab dünaamika, vormi ja funktsiooni üheks täiuslikuks sünteesiks,“ ütleb pressiteade. Hiigelsuur (pikks 511, laius 191 cm) viieukseline kontseptsõiduk kujutab uut suunda luksusautode hulgas, ühendades uudsel moel sportlikkuse ja universaalsuse. Sisuliselt on tegu nendesamade neljaukseliste kupeede loogilise edasiarendusega universaalkere suunas. Millalgi saab sellest A9.

Ducati Multistrada

Ducati Multistrada Foto: Volkswagen


Jah, legendaarne Itaalia tsiklitootja kuulub juba mitu aastat Volkswageni kontserni koosseisu. Ilmselgelt üritatakse seda samamoodi järjele aidata, nagu varem õnnestus teha Lamborghiniga. Genfis sõitis Ducati tegevjuht Claudio Domenicali aga lavale uue Multistrada 1200 seljas, mis on nii-öelda neli-ühes mootorratas: sõltuvalt sisselülitatud sõidurežiimist võib see olla reisiratas, enduro, linnatsikkel või sportratas. Ka tehniliselt on tegu põneva masinaga: esimest korda on mootorrattal võetud kasutusele muutuva ajastusega klapiajam, millel sisse- ja väljalaset reguleeritakse teineteisest sõltumatult.

Aasta Auto 2015

Volkswagen Passat Foto: Volkswagen


Vaid mõned tunnid varem oli Euroopa Aasta Auto žürii maha kuulutanud, et tänavu võitis ihaldatud tiitli Volkswagen Passat. Loomulikult ei jäetud seda õhtusel üritusel mainimata. Kohal oli žürii esimees Håkan Matson, kes auhinna (veel kord) Volkswageni kontserni bossile Martin Winterkornile ja Volkswageni margi arendusjuhile Heinz-Jakob Neusserile kätte andis. Passati tiitlivõidu juures ei saa üle ega ümber veel faktist, et ka Volkswageni ülejäänud põhitoodete (Polo ja Golf) uusimad generatsioonid on viimase viie aasta sees sama tiitli pälvinud.

Ülejäänud

Bugatti Veyron 16.4 La Finale Foto: Volkswagen


Volkswagen Caddy uus põlvkond, Porsche Caymani kõige kurjem versioon GT4, Lamborghini Aventadori 50 kilo kergem ja 50 hobujõudu võimsam erim tähisega LP 750-4SV, viimane Bugatti Veyron 16.4 liignimega La Finale, värskendatud-turgutatud Bentley Continental GT Speed, teise põlvkonna Audi R8, uus ja uhkem Škoda Superb, Volkswageni menukaima mahtuniversaali Touran uusväljaanne – mõnda neist esitleti juba enne näitust, mõnest aga teem juttu järgmistes lugudes.

Vaata ka videot autode esitlusest siit.

Toomas Vabamäe reisikulud tasub Moller Baltic Import SE, Volkswageni importöör Balti riikides.