Veidi naljakas ja imelik näeb see Citroën C-Cactus välja täiesti kindlal põhjusel. Nimelt peab see endast kujutama 21. sajandi 2CV interpretatsiooni. Ning ega viimane ju ka mingi hurmur polnud. Pigem inetu pardipoeg, keda kõik siiski armastasid ja millest sai ikoon.

C-Cactus pole aga lihtsalt kummardus vanale kultussõidukile. Kaktuse idee oli vana auto ülima lihtsuse printsiipi tänapäeva standarditele kohaseks painutada. Nimelt moodustada auto poole väiksemast kogusest komponentidest kui seda tavaliselt tehakse. Et hoida kokku materjali ning muuta asi lihtsamaks ja loogilisemaks. Seeriatoote juures üritatakse sellest loogikast rangelt kinni pidada.

Jõuallikana näeb Citroën kaktuse kapoti all nende uut HYmotion2 hübriidagregaati, mis koosneb 1-liitrisest diislist ja elektrimootorist. Citroëni sõnul peaks selline kombinatsioon tagama kütusekuluks alla kahe ja poole liitri sajale kilomeetrile. Lubatakse katsetada ka läbinisti elektrilise auto arendamisega, eesmärgiks 160 km sõidukaugus ja 110 km/h tippkiirus.