Citroën C-Elysée: säästusedaan Prantsuse moodi vol 2

 (5)
Citroën C-Elysée: säästusedaan Prantsuse moodi vol 2
(foto: whatcar.ee)

Mõnda aega tagasi oli meil juttu Peugeot’ säästuautost, mistõttu tema Citroënist kaksiku üldinfo tutvustamine ei ole pikemalt vajalik: auto, varustuse ja mootorite valik on sama. Seetõttu alustagem asjadest, mis mind selle auto juures kõige enam üllatasid.

Pildigalerii WhatCar?-is

Peugeot 301 kaksikvend
• Nägus ja ülisäästliku diiselmootoriga
• Soodsad tutvumishinnad

Õigem oleks küll öelda: autode juures, sest tänu VEHO vastutulelikkusele õnnestus mul seekord proovisõita nii, et esimesel päeval proovisin valget värvi diisel- ja teisel sinist bensiiniautot. Mõlemad olid keskmise, comfort, varustusega ja mõlemad olid sõitnud vaid 1000 km ringis.

Esimene üllatus

Diiselmootor! Võimsust 68 kW/92 hj ning mis tehaseandmetel võtab kütust maanteel 3,7 l/100 km ning linnas 4,8 l/100 km. Uskumatult väikesed numbrid, kuid tegelikkus osutus veelgi uskumatumaks: üksinda Tallinnast Pärnu ja tagasi sõites, ehk linnapiirist linnapiirini, kulus auto reisiarvesti andmetel kütust sinnasõidul 3,5 liitrit ja tagasi tulles 3,3 liitrit 100 km kohta!

Seotud lood:

Loomulikult ei saa ma garanteerida reisiarvesti õigsust, kuid numbrid olid igatahes üllatavalt meeldivad. Sinnasõidul oli kulu suurem ilmselt seetõttu, et ilm oli hommikul väga tuuline. Mis näitas kätte selle auto ühe nõrga koha – päris tugeva tuuletundlikkuse. Tuul rapsis kerget autot päris korralikult, nii et teel püsimisega oli kohati tegemist.

Linnasõit üllatas samuti. Linna piiril nullitud reisiarvesti näitas Pääskülast Viimsisse jõudes kütusekuluks 4,4 l/100 km. Sealjuures oli õhtuse tipptunni aeg.

Ei linnas ega maanteel ei teinud ma midagi selleks, et kütust kuidagi eriliselt kokku hoida. Sõitsin nagu tavaliselt - maanteel tiba üle 90-ne, kiirendasin hoogsalt, kui mööda oli vaja sõita.

Üllatuseks olid ka selle väikese diiselmootori kiirendus ja elastsus. Paigaltvõtt läks väikese mootori kohta väga hoogsalt, möödasõidul polnud vaja käiku alla vahetada ning see sujus lõdvalt, erilise pingutuseta.

Mootori ja käsikäigukasti koostöö on igatahes väga hästi välja timmitud. Mis muuseas võimaldab maanteekiirusel sõita tavalisest palju madalate pööretega, sealt ka peamine säästlikkus.

Meeldivaks üllatuseks oli seegi, et too väike diisel koostöös tõhusa soojendusega küttis kabiini üpriski kiiresti soojaks. Tõsi küll, ilm oli proovisõidupäeval suhteliselt soe, vaid paari külmakraadiga.

Teine üllatus

Seekord negatiivne. Selle eest hoolitses väike kolmesilindriline bensiinimootor, millel võimsust 53 kW/72 hj ning ametlik bensiinikulu maanteel 4,3 l/100km ja linnas 7 l/100km. Kuid üllatuseks ei olnud seekord kütusekulu, vaid hoopis müra. Ei ole kunagi oma elus sellise müraga uude autosse sattunud. Kui kohalt võttes natukenegi hoogsamalt gaasipedaali vajutada, kostus selline lärm, nagu oleks traktori või vormeli käivitanud.

Loe pikemalt WhatCar?-ist