Eestis algavad Sparki hinnad 109.000- kroonist. Itaalias Lombarias saab vedelgaasi tarbiva Matizi kätte juba tõesti vaid 2900.- euro ehk veidi enama kui 45.000.- krooni eest, kuigi mujal küsitakse selle eest mitu korda suuremat hinda.

Kuidas siis selline minihind kujuneb? Mängus on mitmeid faktoreid. Esiteks on tegu Chevrolet Matiziga, mille vahetab Itaaliaski peagi välja uus Spark ning seetõttu on vananev mnudel 800.- eurot odavam. Teiseks on see vedelgaasi põletava mootoriga auto, mis tagab Itaalia valitsuselt 2000.- eurose hinnaalanduse.

Kolmandaks annab Itaalia valitsus tuge ka 1500.- euro eest, et vana auto asemel uus ostetaks. Ning neljandaks maksab 2000.- eurot auto hinnast kohalik Lombardia omavalitsus, et stimuleerida uute ja säästlikumate autode ostmist.

Ja kui Matiz on liiga väike, saab sama skeemiga soetada suurema Aveo, mille hinnaks kujuneb 4400.- eurot. Millal küll ka meil taolisi skeeme rakendama hakatakse...