Cascada: kõige ilusam Opel - stiilne, kiire ja odav

 (14)
Cascada: kõige ilusam Opel - stiilne, kiire ja odav
(foto: whatcar.ee)

Pealkirjas esitatud väide kõlab kahtlemata ambitsioonikalt, kuid hetkel tootmises olevatest Opeli mudelitest on Cascada minu silmale kindlasti kauneim vaadata.

Pildigalerii WhatCar?-is

• Neljakohaline keskklassi avaauto
• Suurepärane disain ja lai mootorivalik
• Hind alates 22 197 eurot

Loomulikult mõjuvad teatud versioonides sümpaatsena nii Astra, Insignia kui ka pesamuna Adam, kuid Cascada proportsioonide vastu pole neil midagi panna.

Ettevõtte sõnul on Cascada neile eriti tähtis, näitamaks mida (raskustes) firma tegelikult suudab. Eraldi toonitatakse, et Cascada ei ole Astra lahtine versioon, vaid loodi algusest peale kabrioletiks.

Siiski tunduvad nii uustulnuka esiosa, aga eriti armatuurlaud kahtlaselt tuttavad. Ühtlasi võeti veermiku loomisel abiks võimsamate Astra-perekonna liikmete autopõhi.

Igatahes nägi Opeli auahne plaan ette preemium-keskklassi avaautodega konkureeriva sõiduki valmistamist, hoides müügihinna seejuures pigem VW, Peugeot või Renault tasemel. Peale kevadises Monte-Carlos toimunud proovisõitu võib tõdeda, et suures plaanis on Opel ülesandega hakkama saanud.

Seotud lood:

Stiilne välimus

Planeerides Cascadat, otsustas Opel kasutada pehmet katust, erinevalt kunagisest Astra Twin Topist, mis vajadusel kattus metallist koorikuga.

Põhjuseid sääraseks teguviisiks oli tegelikult mitu, aga eelkõige sai nii anda disaineritele vabamad käed, loomaks ideaalsete proportsioonidega nägus sõiduk.

Võtab ju pehme katus kokkuvoldituna oluliselt vähem ruumi, mis lisaboonusena lubab pakkuda ka suuremat pakiruumi. Vähetähtis pole ka kogu süsteemi kaal ning toimimise töökindlus. Mõlemad on väidetavalt esmaklassilised ega jää milleski alla kallimate saksa brändide omadele. Tugevuse tagamiseks kasutatakse magneesiumkomponente ning mitmekihilisus aitab parandada nii soojapidavust kui ka müraisolatsiooni.

Disaineritel õnnestuski kokku joonistada elegantne ning noobel 4-istmeline kabriolett, mis näiteks pikkuse poolest ületab nii Audi A5 kui ka BMW 3.seeria vastavaid versioone. Seetõttu saab masina tagaistmel ilma jalgu amputeerimata tõepoolest ka täiskasvanu hakkama.

Tähtsaimaks saavutuseks võib aga pidada asjaolu, et isegi ülestõstetud katusega säilitab Cascada oma stiilse välimuse ega mõju kohmakana. Praktilisust rõhutab sõltuvalt katuse asendist 280-380 liitrini küündiv pagasiruumi maht, mida saab tagaistmete seljatugesid allavoltides (lihtne nupuvajutus!) suurendada isegi 750 liitrini. Opel toonitab, et Cascadaga saab vedada kuni 1,82 m pikkuseid esemeid.

Naudib kiiret sõitu

Kuidas aga on lood juhitavusega? Lahtistel autodel omandab termin „kere jäikus“ hoopis uue tähenduse, kuna puuduvad masinat ülaltpoolt koos hoidvad kaared.

Loe pikemalt WhatCar?-ist