Transpordiminister Grant Shapps andis sellisest mõttes teatada konservatiivse partei aastakonverentsil, öeldes, et tuleks põhjalikult uurida võimalust selle plaani varem ellu saatmiseks. Selleks tuleb tema sõnul koostööd teha nii riikliku kliimamuutuste nõukogu kuid ka autotööstuse spetsialistidega.

"Täpselt nagu me äratasime enda autotööstuse 1980ndatel uuesti ellu, oleme me nüüd uue põlvkonna autode eesliinil ning teeme kõik selleks, et meie elektriautosid saaks müüa üle maailma. Seeläbi loome me teadmistepõhiseid töökohtasid, rakendame brittide teadmisi ning saame lõplikult ühele poole fossiilkütustest sõltuvusega," teatas Shapps.

Kohaliku autotootjate ja -müüjate liidu esimees Mike Hawes ütles, et ka nemad on uue kavaga päri. "Meie tööstusvaldkond on keskendunud nullemissiooniga lahendustele ning investeerime väga palju, et sinna ka jõuda," ütles Hawes. Tema sõnul on aga turul elektri- ning hübriidmasinaid veel vähe ning selleks, et turul muutused toimuks, on vaja riiklikku sekkumist.

Praeguse kava kohaselt lõpetatakse Ühendkuningriigis tavaliste sisepõlemismootoriga masinate müümine 2040. aastast. Keeld ei tähendaks loomulikult seda, et sisepõlemismootoriga autodega enam sõita ei võiks, kuid keelaks nende uuest peast müümise. Hetke kava kohaselt oleks võimalik aga pärast keeldu jätkuvalt osta näiteks hübriidautosid.

Mõned poliitikud on aga viidanud, et ka hübriidautod tuleks kavast välja arvata ning alates 2040. aastast võiksid inimesed saada osta vaid täiselektrilisi või vesinikuautosid. Selle argumendi pooldajad viitavad, et kuna tegemist on 2040. aasta nullemissiooni eesmärgiga, siis peaks null tähendama päriselt ka nulli, mitte seda, et tänavatele lubatakse väiksema emissiooniga hübriidid.

Ka Euroopa Liit on võtnud kavaks autodest tulenevate heitgaaside hulka vähendada ning seda eriti just uute autode puhul. 2030. aastaks on ette nähtud küll emissioonide märkimisväärne vähenemine, kuid diisel- ja bensiinimootorit keelama hakatud ei ole. Saksa tehnoloogiahiiu Boschi mobiilsuslahenduste divisjoni juht Stefan Hartung arvab näiteks, et sisepõlemismootoreid ei ole hetkel võimalik isegi keelata, kui ka poliitiline tahe oleks, kuna taristu on lihtsalt liialt logisev.

Samas on mitmed autotootjad üha enam võtmas enda mudelivaliku keskmesse just hübriid- ning elektriautosid ja teada andnud, et Euroopa turul varsti mingeid muid variante väga pakkuda ei tahetagi. Selliste ettevõtete seas on näiteks Volkswagen, Honda kui ka Volvo.