Brabus Maybach 57 — Nardo trekil 330,6 km/h

 (11)
Brabus
Brabus

Vast maailma üks kuulsamaid tuuningfirmasid Brabus ei jätnud ka Mercedese absoluutset lipulaeva Maybachi rahule. Mehed tegid peenemat näputööd ja tulemuseks sai maailma kiireim ultra-luksus sedaanauto.

Kiireima luksusauto tiitel on püsivalt Bugatti Veyroni käes ja seda ei paista niipea veel keegi ära võtvat. Kuid ligilähedaste kiirusteni hakkavad jõudma juba ka füüsiliselt suured ja luksuslikud sedaanid. Sedaanide absoluutne kiirusrekord on samamoodi Brabuse käes — nende Brabus Rocket, mis baseerub Mercedes CLS’il ja kus mootoriruumis tiksub biturbo V12, sõitis aasta tagasi 365,7 km/h. Kuigi tavainimese jaoks on ka CLS luksuse tipptase, siis Maybach on luksuslikkuses veel mitu vaksa kangem.
Brabus

Brabuse mehed võtsid selle sama Rocketi mootori ja paigaldasid selle Maybach 57 mootoriruumi. Tavalisest 550 Hj turbolaadimisega V12’st eristab seda mootorit pikkendatud käiguga väntvõll, ülepuuritud plokk koos suuremate kolbidega ja kaks suurt turbot. Nii saavad Brabuse insenerid sealt kätte 6,3-liitrit töömahtu ja 730 hobujõudu. Lisaks on täielikult muudetud mootorijuhtimise programmi, mis hoiab heitgaasid EURO IV nõuete piires! Huvitava detailina ei lase uuendatud mootorijuhtimine mootoril arendada liiga suurt pöördemomenti — maksimaalne võimalik jõud 1320 Nm on elektrooniliselt piiratud 1100 Nm peale.

Muuseas, võimsus ei lõhu midagi, see on arvutuslik suurus. Käigukaste ja veermiku lõhub reaalne jõud, pöördemoment, ja 1320 Nm oleks hetkel saada olevatele tänavasõidukõlblikele käigukastidele liig mis liig. Niigi kasutatakse sellel autol tugevdatud vanema põlvkonna 5-käigulist automaatkasti, mitte moodsaid 6- ja 7-käigulisi. Mida rohkem käike, seda rohkem peenemaid võlle ja seda vähem jõudu käigukastid kannatavad.

Loomulikult ei piisa kiirusrekordi löömiseks vaid mootorituuningust. Brabus on alati olnud põhjalik, absoluutselt kõik sõlmed viiakse vastavusse suurenenud võimsuse ja kiirusega. Nii on Brabus Maybach 57 saanud omale parendatud veermiku. Pidureid ei pidanud Brabuse insenerid uusi panema, need on niigi tipptase. Kuid veermiku õhkvedrustus tuli ümber häälestada madalamaks, et vähendada õhutakistust ja anda autole suuremat stabiilsust sellistel meeletutel kiirustel.

Kuid põhilisim muudatus on spetsiaalselt selle auto jaoks projekteeritud Brabus Monoblock VI kergmetallveljed. Kiirustel üle 300 km/h mõjub ratastele meeletu koormus ja tavalised rattad võivad lihtsalt kildudeks puruneda. Velje mõõt on ees 9.0Jx21 tolli ja seal peal Continentali spetsiaalrehvid mõõdus 275/40 R 21. Tagasillal on veljemõõt 10.5Jx21 tolli ja rehvid 315/35 R 21.

Brabus

Kiiruse tagaajamise juures ei ole aga Brabus jätnud tähelepanuta Maybachi põhiolemust: olla tõeline luksuslik ratastel kontor maailma vägevatele. Auto ülim sõidumugavus “natuke” väiksematel kiirustel on täielikult säilinud, lisaks on Brabus pannud härrastele tagaistmele lisa“mõnu”. Spetsiaalne vahvli-mustriline nahkpolsterdus, lambavillast põhjamatid, 9-tollise LCD asemel 15,2-tolline 16:9 kuvar, 6 plaadiga DVD meediakeskus jne. Et tegu on siiski liikuva kontoriga, leiab Brabus Maybach 57’st spetsiaalse arvuti, Internetiühenduse UMTS-kaudu, juhtmevabad klaviatuuri ja güro-hiire, USB 2.0 pordi jne.

Märkusena võiks öelda, et mõne aasta eest käisid Maybachi bossid Eestis esitlusel ja siis said nad uurida lähemalt ka siin tuunitud kollast Hummer H2’te, kus olid kõik sellised “arvutivigurid” sees. Nad kohe küsisid omanikult (potentsiaalne Maybachi klient loomulikult!), et kas Maybach võiks mõnda ideed ka oma autodel kasutada… Seega, mõni sellel superautol kasutatud arvutiga seotud lahendus võib olla alguse saanud Eestist vene rahvusest tuunijate kätetööst.

Millega Brabus aga järgmine kord üllatab? Smardist Maybachini on peaaegu kõik autod Mercedese mudelivalikus ära tuunitud. Ford on kunagi F1-auto ja Transiti ristanud, Brabus võiks mõne suurema kaubiku 250 km/h sõitma panna. Kiirkullerteenuseid pakkuvad firmad võiks ju klientideks küll saada.