Maailmas, kus kõik kipub automaatseks, autod isejuhtivateks ning räägitakse isegi omandisuhete kaotamisest jagamismajanduse kaudu, ei tundugi BMW samm nii naljakas. Miks peaks auto kasutaja tegelema auto pesuga, kui selle tüütu töö saavad ära teha automaatsed droonid. Eriti mugav, kui selline droon auto varustusse kuulub ja igal vajalikul hetkel auto üle käib.

BMW patenditaotlus kujutab automatiseeritud süsteemi, kus mehitamata drooni saab broneerida või tellida oma autot pesema. Droon on võimeline ära tundma õige auto ja tuvastama, et kõik selle aknad ja luugid on kinni.

Seejärel tuvastab lennumasin pestava sõiduki mustusastme, eemaldab puhastamist välistavad objektid (mida iganes see ka ei tähenda) ning loomulikult teeb "enne" ja "pärast" pildid, mis saadetakse tellijale.

Milline täpselt pesuprotsess välja näeb ja kuidas droon seda teostab, tuleb esialgu ette kujutada. Küll aga on BMW kirjeldanud, et pesemise protsessis sisaldub eelpesu, pesu, kuivatamine ja vahatamine.

ekraanitõmmis patenditaotluse juures olnud joonisest

Tõenäoliselt on mingi aja möödumisel võimalik uut BMW-d ostes droon tellida auto lisavarustuse hulka, muutes auto seeläbi põhimõtteliselt isepuhastuvaks.

Ei ole väga keeruline ette kujutada, kuidas lind lendab üle auto, teeb selle peale oma häda ning järgmisel hetkel avaneb luuk, kust stardib droon, mis mustuse eemaldab.

Kuigi patenditaotluses ei ole võimalusi ja täpset toimimist kirjeldatud, tundub seadme kasutusvõimaluste ring olema pea lõputu - pisikesed droonibaasid saaks paigutada laiali üle kogu linna ning kui keegi, näiteks mobiilirakenduse kaudu, autopesu tellib, stardib lähim droon ja teeb töö ära.

BMW patenditaotluse kohaselt võib aeg autopesudrooni tulekuks juba küps olla, kuid mõned allikad kahtlustavad siin patendi taga autotootja sootuks ambitsioonikamaid plaane:

Äkki on siin taga autotootja vaade tulevikku, kus teedel on rohkem isejuhtivaid sõidukeid. Need tuginevad oma töös erinevatele kaameratele ja anduritele, mis keskkonnamõjude tõttu määrduda võivad.

Seega on spekuleeritud, et äkki on autopesudroonide kaugem eesmärk mitte lihtsalt tagada esinduslike masinate säravat puhtust vaid hoopiski hoida käigus isejuhtivate sõidukite armeed, hoolitsedes nende arvukate sensorite, andurite ja kaamerate puhtuse eest.

Ilmselt on kõik kaasaegsete autode omanikud tähele pannud, kuidas näiteks auto radariga kiirushoidik porisena või lumme mattununa töö lõpetab. Analoogne olukord võib tagada isejuhtivat sõidukit - Kui mõni autonoomse sõiduki andur rivist välja langeb, on puhastusdroon kõige kiirem ja lihtsam viis autonoomne sõiduvahend kerge anduripuhastusega jälle tagasi töökorda aidata.

BMW kirjeldab patenditaotluses, et droonide puhastusmissiooni saab käivitada näiteks lume- või liivatormi korral. Seegi kirjeldus viitab sellele, et droonide armaada võiks olla kiire ja automaatne võimalus tolmu, lume, pori või mistahes muu autonoomsete sõidukite liikumist takistava keskkonnafaktori mõjud kõrvaldada.

Paljud autotootjad on juba varustanud oma sõidukeid erinevate andurite puhastamise süsteemidega. Tõsi küll, need on lokaalsed ja ringi lendava droonini pole keegi veel jõudnud, kuid seegi näitab, et puhastamist vajav probleem on olemas. Seni on loodetud kojameestele, harjadele ja survepesule, tundub, et tulevik on portatiivsete pesurite päralt.

Igatahes on BMW patenditaotlus väga põnev ning toob jälle sammu võrra lähemale stseenid ulmefilmidest, kus tragid robotid ja väikesed lennumasinad usinalt ringi siblivad ja lihtsamaid funktsioone täidavad.