BMW i3 elas oma elu senimaani MegaCity nime all. On ju see mõeldudki megalinnadele, suurtele tihedatele city-tänavatele, kus ruumi napib ning sõidukite kontsentreeritusest tulenevalt õhusaaste küsimus iseäranis akuutne. Nüüd nimetatakse nii i3 kui ka i8 arhitektuuri ühise nimetajaga LifeDrive. Life märgib siin platvormi ning Drive kõike auto liigutamisega seotut, mis ühet moodulisse koondatud.

Tagaveoline i3 on ehitatud peamiselt alumiiniumist ning süsinikplastist. Autokesse mahub neli täiskasvanut, pakiruumi aga vaid 200 liitrit pagasit. Kasutusel on vedelikjahutusega liitiumioonakud, mille täislaadimiseks kulub umbes kuus tundi, kiirlaadijast saab aga tunnikesega 80 % vunki juba sisse virutada.

Kui sellest ei piisa, saab soetada i3 erimudeli REx, mil pisike bensiinimootor generaatorina pardal. Just nagu Opel Amperal, mille Hollandis filmitud videotesti või vaadata SIIT. Kui kaua REx ühe laadimise ja tankimisega sõita suudab, pole veel teatatud. Tavalise elektriautona peab i3 läbima ühe laadimisega kusagil 150 km ringis.

BMW i3

i8 pole aga päris puhas elektriauto, vaid pistikust laetav hübriid. Sel on akudele ja elektrimootorile lisaks vööris 1,5-liitrine kolmesilindriline 220 hj turbomootor, mis tagab kombineeritud keskmiseks kütusekuluks 3 l/100 km, kui aga masinast viimast välja võtta ning seda mõnuga sportautolikult peenestada, peaks keskmine kütusekulu ikkagi vaid kusagile 7 l/100 km kanti jääma, lubab BMW. Bensiini ja elektri ühistöös saabub 100 km/h viie sekundiga, kusjuures sisepõlemismootor tõukab tagumisi rattaid, elektriagregaat vastutab esimeste eest. Ning puhtelektriliselt peaks BMW i8 suutma läbida üle 30 km.

BMW i8

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!