Bill Gates andis miljoneid läbimurdelisele mootorile
EcoMotors usub keskkonnasõbralikku tulevikku, ent ühtlasi ka sisepõlemismootorisse. Opoc (open piston opposed cylinder) on kahetaktiline mootor, mis käib firma sõnul sama sujuvalt kui tavaline neljasilindriline neljatakti-agregaat. Asja mõte on, et mootoris on poole vähem detaile, ent see on samal ajal poole võimsam.
I või V kuju asemel on mootor horisontaalne nagu kahesilindriline boksermootor. Mõlemad silindrid sisaldavad aga kahte vastastikku liikuvat kolbi. Tavapärased klapid opoc-mootoril puuduvad, kuigi päris selge pole, kuidas kütus ja õhk põlemiskambreisse juhitakse.
Opoc mootori eeliseks on kerge kaal, kompaktsus, kütuse põletamise efektiivsus, vähem liikuvaid osi, vähem hõõrdumist, vähem õhku haihtuvat soojusenergiat jne, mille EcoMotors võtab kokku hüüdlause Võimsustihedus alla.
Selline selili ja vastakuti asetatud mootor on tõepoolest äärmiselt võimas. Diislit tarbides tootvat kahesilindriline nelja kolviga opoc suisa 325 hj! Vääne on 2100 pöördel 900 Nm. Pole paha!
Gatesi ning investor Khosla rahaga kavatsetakse viia lõpuni arendus ning sukelduda juba tootmisele lähemale viivasse testimise faasi.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!