Aastal 2010 tuldi välja Hennessey Venom GT-ga. Tegu on pikendatud Lotus Exige šassiiga, kuhu on mahutatud meeletult võimas seitsmeliitrine kahe turboga V8. 1244 hobust 1244 kg massi juures tähendasid loomulikult, et tegu on väga kiire autoga.

Jaanuaris 2013 püstitas Venom GT 0-300 km/h kiirendusrekordi tänavalegaalsete autode arvestuses, jõudes maagilise arvuni vaid 13,63 sekundiga. Aprillis 2013 kihutas Venom GT 435 km/h ning Hennessey kuulutas selle maailma kiireimaks seeriaautoks.

Guinnessi rekordite raamatu hindajad aga sellega nõus ei olnud – sõit sooritati vaid ühel suunal ning lisaks on autot müüdud vaid 13 eksemplari. “Seeriaautoks” pidamiseks peaks masinat olema toodetud vähemalt 30 eksemplari. Lisaks ütlesid mitmed arvustajad, kes Venomiga sõita said, et kurvisõiduks see põhimõtteliselt ei sobigi.

Kuid see Hennessey’d ei pidurdanud – oli selge, et väikse “garaažifirmana” alustanud Texase ettevõte suudab vähemalt tippkiiruse arvestuses astuda Koenigseggi, Bugatti ja teiste hüperautotootjate kandadele. Aastal 2017 näidati ideeautot Venom F5, firma esimest päris oma autot. Nüüd on seeriaauto prototüüp ka päriselt valmis.

Nimi viitab tornaadole, numbrid samuti

Nimi F5 tuleneb Fujita-Pearsoni skaalast, mis tähistab tornaadode tugevust. F5 on kõige tugevam neist, kus tormituulte kiiruseks on kuni 512 km/h. See on kiirus, mille Venom F5 peaks teoreetiliselt olema võimeline alistama.

Süsinikkiust monokokk toodetakse UK-s ja kaalub vaid 86 kg, olles jäigem kui näiteks Bugatti Chironi oma. Enamus kerepaneele on samuti süsinikkiust, amortide jäikust saab kaalusäästu nimel sättida vaid käsitsi, istmed on õhukesed polstrid süsinikkiust raamil… Kõige selle ja palju muu toel on Venom F5 tühimass vaid 1360 kg. Konditsioneer ja LCD-ekraaniga multimeediasüsteem on siiski olemas.

Mootor põhineb laialdaselt kasutatud LS-seeria V8-l, töömahuks on 6,6 liitrit ja õhku suruvad silindritesse jällekord kaks turbot. “Põhineb” tähendab siinkohal seda, et LS on mootori arhitektuuri aluseks, kuid kõik alates mootoriplokist, plokikaantest, klappidest, turbodest, pihustitest kuni kuivkarteri ja juhtajuni välja on vaid selle mudeli tarbeks loodud. Seda võib nüüd päriselt Hennessey mootoriks kutsuda.

Võimsuseks on 8000 pöörde juures 1817 hobust, suurimaks väändeks 1617 Nm alates 5000 pöördest. Mootori juhtaju piirab jõudlust esimeses neljas käigus, et juht ei leiaks end olukorrast, kus kiirusel 250 km/h tagarattad ikka veel tühja käivad.

Sarnaselt SSC Tuatarale, teisele USA hüperautole, mis maailma kiireima seeriaauto tiitli sihikule võtnud, kasutab Venom F5 samuti 7-käigulist CIMA ühe siduriga automaatkasti. Kindlasti on ülekandearvud erinevad, kui mitte rohkemgi.