Avalda arvamust: milline on viimase saja aasta olulisim sõiduauto Eestis?

 (64)
Avalda arvamust: milline on viimase saja aasta olulisim sõiduauto Eestis?
Modellid esindusliku välimusega "null-ühega" vanaautode näitusel.Reuters

Seda ühtpidi lihtsat, ent teistpidi keerulist küsimust oleme LP ja Delfi lugejailt küsinud juba jaanuari algusest saadik. Et homse ehk pühapäeva (29.01) jooksul on arvamused aga jätkuvalt palavalt oodatud, on pisuke meeldetuletus kohane.

Mõtted selle kohta, milline auto on viimase saja aasta jooksul eestlaste ellu kokkuvõttes kõige olulisema jälje jätnud, võiks saata aadressile madis.aesma@delfi.ee või madis.aesma@epl.ee. Kirja pealkirjaks palun panna lihtsalt AUTO. Kindlasti heidame pilgu ka sellele arutelule, mis on üleskutsega seotud artiklite kommentaariumis. Järgmise nädala LP-s aga teeme enam poolehoidu saanud masinatest natuke pikemalt juttu.

Kui seni saadetud arvamused kokku võtta, peab ütlema, et kolme nädala jooksul on vastuseid laekunud päris palju ja ühtekokku on mainitud 36 erinevat automarki või konkreetsemat mudelit. Hetkel on kaks autot mainimiste poolest teistest üsna pikalt ees - millised, eks selle üle võib igaüks mõtiskleda. Las jääb veel saladuseks.

Olgu siin aga välja toodud mõned neist, mida juba mainitud on. Sõjaeelsest ajast pärit autosid mainitud pole, ent on neid, mis on pärit ajast vahetult pärast sõda nagu näiteks Pobeda või Moskvitš 400. On autosid hilisematest aastakümnetest - 60ndad-70ndad ja on selliseid, mis hakkasid levima Eesti iseseisvumise eel. Ning on veel hilisemast ajast. Äramainitute seas on praegu näiteks Ford Sierra, BMW E30, Datsun Cherry, Estonia vormel, Moskvitš 2140, Ford Transit, VAZ 2101, VAZ 2103, Volswagen Passat, Toyota Hiace ja Škoda Octavia ning veel paljud teised. Ka Estonia vormel ja Tartu leivaauto on läbi käinud.

Tänud kõigile, kes on juba arvamust avaldanud.