Autosõidu ABC: nipid, kuidas liiklusummikus pea selge hoida ja mõistlikult sõita

 (3)
Liiklusummik Pärnu maanteel
Foto on illustreerivFoto: Rauno Volmar

Kui iga autojuht sõidaks teadlikumalt ja hooliks kaasliiklejatest, suudaksime vältida tipptundidel tekkivaid ummikuid. Autokooli Juhiluba sõiduõpetaja ja liikluskonsultant Kaido Kesper pakub mõned kasulikud nipid, kuidas liiklusolusid arvestades tipptundidel liikuda ning kavalalt ummikuid vältida.

Vahendab Accelerista

  • ! Ummikute vältimise esimene reegel on teekonna planeerimine. Väldi võimalusel tipptunde ning suuri liiklussõlmi. Kui kasutad Waze- nutitelefonirakendust, saad sealt jälgida reaalajas liiklusinfot: ka meie maanteeamet edastab Waze’i kaudu teetööde teateid.
  • ! Lihtne rusikareegel: asu linnas teele 15 minutit enne või pärast tipptundi ja varu sõitmiseks 15 minutit rohkem aega. Kuigi esmapilgul tundub, et “15 minutit varem” ja “15 minutit rohkem” on absurdne ajaraiskamine, võidad sa tegelikkuses tõenäoliselt 15 minutit ummikutes mitte istumise arvelt ning 15 minutit oma närvide arvelt, sest jõuad õigeks ajaks sihtkohta.

KUIDAS UMMIKUS ÕIGESTI KÄITUDA?

Hoia distantsi Kui autosid on palju ja distants nende vahel liiga lühike, on tulemuseks mõttetu pidurdamine. Kui järjekorras esimene juht pidurdab, peavad seda tegema ka kõik järgmised: tekib doominoefekt.

Seotud lood:

Esimene pidurdas, teine pidurdas järsult, kolmas pidurdas veel äkilisemalt jne. Pidurdusaeg mitmekordistub järjekorras ja (aeglane) sujuv edasiliikumine katkeb. Selle tulemusena pikeneb kõigi autojuhtide sõiduaeg.

ÄRA PIDURDA NIISAMA Kui autode vaheline pikivahe on piisav, ei ole vaja kogu aeg pidurdada. Autojuhtide seas on hulgaliselt närvitsejaid, kes vaheldumisi pidurdavad ja annavad gaasi ega tea midagi distantsi hoidmisest linnaliikluses.

Kui suudetakse hoida korrektset pikivahet, pole ka vaja äkiliselt pidurdada. Edasiliikumine toimub küll aeglaselt, aga sujuvamalt ning tulemata jääb liiklusraev, mis just ummikutes tihtipeale meid oma embusse haarata püüab.

Moodsa, kohanduva kiirushoidikuga auto juht saab paika timmida soovitud pikivahe ning edasi toimetab auto ise. Tegu on tõenäoliselt ühe toredama autotööstuses kasutusele võetud juhiabisüsteemiga, mis säästab juhi närve ning väldib mõttetut vehklemist gaasi- ja piduripedaaliga.

KASUTA VASAKUT SÕIDURADA Kui vasemas sõidureas on ruumi, kasuta seda kiiremaks edasiliikumiseks! Säilita viisakus ning ära ürita uuesti paremale vahele trügida, et ettepoole saada.
Loe edasi siit