Mööda serpentiini autoga taeva poole ronimine on vaimustav: kiire vasak, äkiline kiirendus ja kiire pidurdus enne nõelasilma paremale. Jälle gaasi, anna kuuma, pidurdus vürtsitatud käsipiduriga ja auto tagarattad õrnalt maast lahti.

Kõrgus merepinnast kasvab kiires tempos, kõrvad lähevad lukku. Avatud küljeaknast paiskub kabiini linnulaul ja kuumade rehvide lõhn. Kitsukesel teel vastu tulevad sõidukid hoiavad pinget ülal – alamäge veeredes on kiusatus “lõdvemalt” lasta isegi suurem.

Suvel vürtsitavad serpentiini alistamist ka vormi ehitavad jalgratturid ja kümned muidumatkajad. Ootamatusi igal sammul ning adrenaliinitulv soontesse ei taha vaibuda…

AUTOSPORDIHULLU PALVERÄNNAK: LE MANS JA NÜRBURGRING

Kesk-Euroopa parimad palad on kergesti kättesaadavad, olenemata sellest, et need asuvad erinevates riikides. Šveits, Itaalia, Prantsusmaa, Austria ja Saksamaa – üleminek ühest riigist teise, ühelt teelt teisele ei ole keeruline. Nädalaga jõuab Alpide kõige elamusterohkemad, imeliste vaadetega rajad läbi sõita.

Võidusõidu ajaloost innustunud autoturist suundub Prantsusmaale ja proovib legendaarset Le Mansi 24 tunnise raja mainekat Mulsanne’i sirget ja Indianapolise kurvi.

Spa Francorchamps'i Grand Prix- rajal Belgias saab sõita pikki sirgeid ja halva kuulsusega Eau Rouge kurvi. Sealt rajalt on lühike maa Nürburgringi Nordschleifele, 73 kurvi kuuluvad iga autospordifriigi palverännakute nimekirja.

VIIS PARIMAT KURVITEED EUROOPAS

Austria, Grossglockner

Alpide serpentiinteedest ikoonilisim ühendab Zell am See ja Heiligenbluti ja pakub teel Kesk-Euroopa kõige vingemaid mägede vaateid.

Teed ei ole nii agressiivselt keerdus nagu näiteks Itaalia Stelvio, Grossglockneri ümaramad kurvid sobivad pigem tuju tekitamiseks ja looduse nautimiseks.

Ka dünaamiliselt on võimalik sõita, sest pimedaid kurve on vähe ja Grossglockneril näeb takistamatult paari järgmise kurvi taha. Tõus mägedesse on väikese nurga all, kuid ronida saab kõrgele – rohkem kui 2 500 meetrit.

Šveits, Klausen Pass

Kui Šveitsi Klausen Passil veel 1920ndatel ja veidi hiljem võidu sõideti, arvutas keegi, et veidi üle 20 km rajal oli 136 kurvi ja veerand neist olid eriti järsud nõelasilmad.