Põhjamaade energiaettevõtte Gasum hinnangul on paari aasta pärast gaasiautode arv kahekordistunud. Eestis osteti möödunud aastal 330 surugaasil töötavat autot, kokku vurab neid meie teedel tuhatkond ning nõudlus on suur.

Soomes on asjad veelgi kiiremini arenenud – enne 2017. aastat oli Soomes kasutusel vaid 2000 gaasikütusega sõidukit, praeguseks on neid juba 5500. Võrreldes kogu Soome autopargiga on tegu muidugi väga väikese osaga, kuid kasv on kiire. Ka Rootsis on CNG-autod populaarsed.

Autovaldkonna analüütikud juhivad tähelepanu surugaasisõidukite järelturule: suure nõudluse tõttu püsivad hinnad stabiilselt tavakütusega analoogidega võrreldes kõrgemad. Eestisse on viimasel ajal toodud müügiks autosid Rootsist, Mobile portaali kaudu on võimalik CNG-auto tellida ka näiteks Saksamaa esinduste kaudu.

Soomlased haaravad järelturul gaasiauto esimesena, väidab Autovista analüütik Markus Halonen. Tema sõnul jätkub defitsiit ning CNG sõidukid võivad veelgi kallineda. Lisaks hinnahoidmisele järelturul toob analüütik välja veel kaks olulist plussi surugaasiauto kasuks.