Täna on pigem haruldane, et salongi astub klient ja soovib lihtsalt uut autot osta. Tavalisem on olukord, kus klient tahab soetada uut sõidukit, aga ühtlasi anda tagasi ka oma kasutatud auto. Autovahetuse eripäradega on neist kursis siiski vaid mõni üksik.

Eestis on juba edasimüüjaid, kelle müüginimekirjas on rohkem tagasi ostetud kasutatud autosid kui tuttuusi mudeleid. Kasutatud auto tagasiostmine kliendi käest on aktuaalne teema, sest autoturul on muutunud üsna tavaliseks skeem “too oma vana auto meile, saad uue soodsamalt”.

Automüüja ja uue auto ostja peavad omavahel jõudma kokkuleppele kasutatud sõiduki tagasiostmise hinnas. Enamasti on kliendi ootused vana auto hinna osas suuremad kui päriselus need olla saavad.

Kuigi on kampaaniaid, kus lubatakse turuhinnast kõrgemat tagasiostuhinda, ei ole selline tegevus jätkusuutlik ja maksab tulevikus valusalt kätte mitte ainult lati alt läbi läinud pakkujale kui automüügile tervikuna. Tasuta lõunaid ei ole päriselt ka olemas.

Firmalt tagasiost on lihtne

Enamusel edasimüüjatel pole autode tagasiostu ja edasimüügi kaudu lisateenimise võimaluse vastu midagi, kuid oma kogemuse põhjal pole ükski selline tehing must ja valge. Paljugi sõltub, kas vahetust soovib teha eraisik või firma.

Juriidilise isiku puhul on tehing väga lihtne. Vanal sõidukil on kindel väärtus pangas või raamatupidamises ning üldjuhul automüüja poolt pakutava hinna üle kauplemist ei ole. Ettevõte esitab edasimüüjale arve, sõlmitakse leping ning edasi liigub rõõmus klient juba uue autoga.

Veelgi lihtsam on siis, kui sama marki auto vahetatakse uuema mudeli vastu. Tagasiostu hind kasutusrendi puhul on teada juba pikka aega ette.