Euro NCAP ohutustestide eesmärgiks on pakkuda usaldusväärset, põhjalikku ja õigeaegset tarbijainfot uute sõiduautode turvalisuse kohta. EuroNCAP testide korraldajad on veendunud selles, et testimisprotsessid tagavad sõidukite kohta täpse hinnangu. Järgnevalt selgub, kuidas see kõik käib.

Euro NCAP andis 2017. aastal esmakordselt oma ajaloos hinde “null” ühele autole, superkompakt Fiat Puntole. Ka rahuldava hinde saajaid oli varasemast rohkem. Moodsad turvaabid on levinud järjest “tavalisemate” autode baasvarustusse ning see tõstab üldist taset.

Euro NCAP on kaudselt juhi, reisijate, jalakäijate ja teiste kaasliiklejate elukindlustus: mida kõrgema hinde on turvatestides saanud baasvarustuses mudel, seda suurem on tõenäosus et õnnetuse korral ei juhtu inimestega kõige hullemat.

2017. aastal saavutasid mitu uudismudelit maksimumilähedase tulemuse: eriti turvalisteks inimese jaoks osutusid näiteks keskklassi noobelmaastur Volvo XC60 ja krossover Subaru XV. Viietärni tulemusi oligi toredalt palju. Nagu näha, on autotootjad turvalisusse panustamas järjest rohkem.