Rehvivahetust iseloomustab hooaegsus – töökodades on kiired ajad kahel korral aastas. Ei ole imestada, et suure hooga liinitööd tehes kvaliteet kannatab – mõni panustabki odavamale hinnale ja masstoodangule, teises kohas ei ole hoopiski kõiki vajalikke tingimusi, et lõpuni kvaliteetset teenust osutada.

Ka suvalise rehvivahetusega võib minna õnneks, aga kas sellega tasub ikka riskida, sest hiljem uuesti rehvitöökotta minna vigu või puudusi parandama, on äärmiselt tüütu. Ja kulukas.

Kahjuks puudub Eestis rehvivahetuse standard ning kedagi ei huvita, kas rehvitehnik ikka on piisavate oskustega. Ka kaadrivoolavus on selles valdkonnas suur.

Kvaliteetse koha tunned ära neist nüanssidest

  • Korralik velgede pesu ja puhastus enne tööde alustamist
  • Liimitavate tasakaalude liimijälgede maha käiamine valuveljelt
  • Ventiili seisukorra kontroll ja vajadusel vahetus
  • Rehvirõhuanduritega arvestamine
  • Rehvivahetusel määrde kasutamine
  • Tasakaalustamisel valuvelje kinnitamine pinki keskava kaudu
  • Poldiaukude fikseerimine
  • Rattamutrite üle pingutamine õige jõumomendiga
  • Vajadusel poltide-mutrite määrimine

Pesemine on tähtis

Esimene eeldus korraliku kvaliteediga rehvitööks on rataste pesu. Puhta veljega õnnestub tasakaalustamine paremini ja puhtaid rehve on ka mugavam hoiustada.

Tasakaalustamine toimub 5 grammi täpsusega ja isegi nii väike erinevus rataste tasakaalustusel annab juba kiiremal sõidul tunda. Kui pori jääb velje külge või priskemad kivikesed rehvimustri sisse, mõjutab see otseselt rataste tasakaalu. Pori ja kivikesed võivad suvalisel hetkel sõidu ajal irduda.

Tasakaalust väljas ratas “väristab”. Mida rohkem on tasakaal paigast ära, seda tugevam on raputus. Selliste ratastega sõita on ebamugav, vibratsioon mõjub ka auto veermikule halvasti ning võib järskude manöövrite ajal muutuda ohtlikuks.

Loomulikult koguneb rataste sisse lund, jääd ja pori ka hiljem, aga see on ajutise iseloomuga “võdisti,” mida saab eemaldada korraliku autopesuga või lund veljest pühkides.

Rehvivahetuse käigus teostatud tasakaalustus on nn baasseadistus. Kui see on tegemata, ei saa omanik teha muud kui autoga lähimasse rehviteenindusse sõita ja lasta rattad üle balansseerida.