Kunagi ütles üks arvamusliider, et kõige tüütumad inimesed pidid olema tartlased, kes on kolinud Tallinna ja pidevalt meenutavad kohalikele, et nad on Tartust pärit.

Ma küll ei plaani pealinna kolida, kuid Tartust, õigemini kohalikust uute autode turust, kirjutaks küll. Kasvõi sellepärast, et Eesti, see ei ole ainult Tallinn. No sain natuke tõelist tartlast teha praegu.

Tõe huvides: Tartu automüügi statistikast ei saa eraldi välja võtta “puhtaid tartlasi” ja “lõunaosariiklasi”: meil käiakse autot ostmas ka kaugest külast, Setomaalt ja võrokeste juurest.

Tartus on esindatud 27 autobrändi läbi kuraditosina (13) erineva esinduse, millest 4 on kohaliku taustaga. Aasta Auto pakub Škoda ning Audi mudeleid, Aasta Auto Pluss müüb Volkswageneid.

Carringi ülesandeks on seista Opeli hea nime eest ning kõige uuema salongiga Tartus uhkustab Autospirit Tartu, mille hoole all on Kia, Mazda, Fiat ning Nissan.

Pingerida kui päriselu peegeldus

2019. aastal registreeriti ülikoolilinnas kokku 3492 uut sõiduautot, mis on umbes 13% Eesti kogumüügist.

Tartu linna üleüldist müüki, võrreldes Tallinnaga, ei mõjuta nii palju suured megatehingud, mis võivad moonutada statistikat, ning pingerida võiks peegeldada rohkem eraisikute ning ka väike- ja keskmise suurusega ettevõtete valikuid 2019 aastal.

ekraanitõmmis (Acclerista.com)