Esimeses kvartalis paistsid enim silma Amserv Grupp ning Saksa Auto, kelle kasumid olid eelmise aasta sama perioodiga võrreldes peaaegu kahekordistunud. Autoturgu juhib aga Silberauto.

Amserv Grupi tegevjuht Raivo Kütt oli 5,1 miljoni kroonise tulemusega rahul, firma käive oli 270 miljonit krooni. “Müüsime peaaegu tuhat autot koos kasutatutega,” ütles Kütt, kelle sõnul pole varem nii palju autosid müüdud. Kõige rohkem tõi raha sisse Toyota, seda marki müüdi 740 sõidukit. Küti sõnul on samuti hakanud suurenema Chevrolet’de müük.

Suuri lootusi Kütt Eesti turule selleks aastaks siiski ei sea. “Pigem on Läti turg see, kus tõus jätkub,” ütles ta. Head ajad peaksid meil veel ees olema, sest Volkswageni mudelipark on sel aastal uuenemas.

Veho Eesti juhatuse esimehe Ando Nõela sõnul tuli 150 miljoni kroonine käive tänu õigesti planeeritud reklaamikampaaniatele. “Alati peab olema nähtaval,” iseloomustas ta firma strateegiat. “Aasta algul ei läinud päris nii ootuspäraselt, aga kaks viimast kuud oleme korralikult üles saanud,” rääkis Nõel. Firma finantsdirektori Marit Raagi sõnul aitas edule kaasa ka uus Citroën C4 mudel, mida aasta alguses palju osteti. Ta lisas, et tegu polnud küll ettevõtte läbi aegade parima kvartaliga, kuid siiski suhteliselt heaga. “2003 oli meil parem kui 2004 ja 2005 oli omakorda parem kui 2004,” seletas ta. Firma teenis 3,9 miljonit krooni kasumit.

Saksa Auto müügidirektor Toomas Kuusk rääkis, et paremini hakkas firmal minema juba eelmisest aastat peale. “Eks see tõusutendents on jätkunud,” seletas ta. “Head ajad peaksid meil veel ees olema, sest Volkswageni mudelipark on sel aastal uuenemas,” ütles ta. Käive oli Saksa Autol 121,5 miljonit ja kasum 7,7 miljonit krooni.

Kõige paremad tulemused on ette näidata Silberautol, kelle käive oli 539,7 miljonit krooni ning kasum sellest 4 protsenti. Ettevõtte pressiesindaja Raivo Murde sõnul on ettevõte tulemustega rahul. “Aasta algas samas tempos, millega eelmine lõppes,” rääkis Murde. Tema sõnul on edu üks põhjusi Mitsubishi margi populaarsemaks muutumine, mida müüdi umbes 30 masinat kuus. Selleks aastaks on plaanis tuua turule uus Jeepi mudel, millelt samuti häid müügitulemusi oodatakse.

Aprillikuu müük võrdne mulluse ostubuumiga

Uute sõiduautode müüjad kordasid tänavu aprillis enne Euroopa Liiduga liitumist tekkinud automüügibuumi tulemust, müües ühtekokku 1988 uut sõiduautot ehk vaid kaks autot vähem kui aasta tagasi.

Eile Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) avaldatud müügiandmete kohaselt osteti aprillis 1988 uut sõiduautot, möödunud aasta aprillis, mil tekkis Euroopa Liiduga liitumise eelne müügibuum, oli selleks arvuks 1990.

Oma kõigi aegade müügirekordi tegi 255 müüdud sõiduautoga Toyota, teisel kohal oli 169 autoga Volkswagen ning kolmandal 147 autoga Citroën.

Konkurentsitult müüduim auto oli taas Toyota Corolla, mida müüdi ühtekokku 92 autot, teisel kohal oli 66 autoga Toyota Avensis, kolmas 63 autoga Volkswagen Golf.

Toyota aprillis püstitatud 255 auto suurune müük on ühtlasi kõigi aegade suurim sõiduautomüük ühes kuus, millega üks automark on Eestis hakkama saanud.

Siiani hoidis seda rekordit enda käes Peugeot, mille sõiduautosid müüdi 2001. aasta mais 237.

Tarbesõidukeid müüdi tänavu aprillis 266 autot, edasi piiri taha saadeti AMTELi andmetel 29 autot. Seega oli meie sõidukimüüjate aprillikuu kogumüük koos tarbesõidukite ja re-ekspordiga 2283 sõidukit.

Mullu aprillis oli selleks arvuks 2248 sõidukit.