Renault on oma uute E-Tech hübriidautodega teinud korralikku tööd, proovisõit kompaktse Clio hübriidiga jättis mulje autost, mis on liikluses särtsakas, väga hea vedrustuse ja rooliga ning ühtlasi kütusesäästlik.

Alustame peamisest - tegemist on hübriid autoga. Aeglustamisel ja pidurdamisel akut laaditakse - kui juht võtab jala gaasipedaalilt ja käigukang on „D" või „B" asendis, toimib esmane elektrimootor generaatorina. See taastab aeglustamisel tekkinud kineetilise energia ja muundab selle elektrienergiaks, mis saadetakse tagasi akusse.

Ja nii suudab Clio sõita linnas kuni 80% ajast ainult elektri jõul, säästes kuni 40% kütust võrreldes bensiinimootoriga. Masinal on peal 1,2 kWh aku (230 V) ja nii saavutatakse keskmine kütusekulu 4,3-5,1 l/100km (WLTP).

Auto käivitamine on see juures 100% elektriline - kuna käigukastil ei ole sidurit, ei kasutata auto käivitamisel sisepõlemismootorit; seetõttu hakkavad E-TECH hübriidsõidukid alati liikuma primaarse elektrimootori jõul. Üpris stiilne lahendus, sest see tagab koheselt maksimaalse pöördemomendi eriti kiireks kohalt võtmiseks.

Sõidu ajal võivad elektri- ja bensiinimootor töötada iseseisvalt või koos, juhtides oma jõu ratastele või akusse. Jõuseade haldab oma mootoreid ja nende võimsust vastavalt kiirendusele või jõudlusvajadusele, samuti aku laadimise võimalusi. Haldamine toimub vastavalt erinevate mootorite töökombinatsioonile ja käigukastil valitud käigule.

Mis puutub Clio hübriidi 1,6-liitrilisse bensiinimootorisse, siis võimsus on sellel 140 hj. Kiirendus nullist sajani on 9,9 sekundit. Kiirendades 80 km/h - 120 km/h, kulub selleks 6,9 sekundit. Veidi vajab selle mootori kiirendamine harjumist ja tunnetuse tekkimist, maanteel liiga tugevalt pedaali surudes kippus aeg-ajalt „hinge kinni" tõmbama ja oodatud kiirendus jäi veidikeseks toppama.

Tippkiirus on autol 180 km/h, täiselektrilises režiimis võib masin arendada kiirust 70 - 75 km/h.

Autol on kolm sõidurežiimi: Eco, MySence ja Sport. Kõige mõnusam ja universaalsem oli kasutada keskmist - paras kiirendus, head juhitavuse sätted. Ökorežiim kasutab vähem dünaamikat, mis tähendab mõõdukamat reaktsiooni gaasipedaalile ja kohandatud käiguvahetust. Sportrežiim aga kasutab täies mahus kõiki süsteemi eeliseid, mis puudutavad reaktsiooniaega ja jõudlust. Režiimide valik võiks vast olla veidi kiirema lahendusega, hetkel tuleb selleks vajutada esmalt füüsilist nuppu ja siis ekraanile siirduda - sõidu ajal võtab see tähelepanu mõneks üleliigseks sekundiks autojuhtimiselt.

7-tolline TFT näidikuteplokk on paigutatud nii, et see paistab juhile rooli ülemise kolmandiku vahelt. EASY LINK multimeediasüsteem on 7-tolline (horisontaalne) või 9,3-tolline (vertikaalne), eestikeelne, kaardilahendus hoiatab ka kiiruskaamerate eest.

Interjöör on autol väga hästi läbi mõeldud. Disainis mängitakse helehallide uste ja armatuurlaua liistude ning musta sisustuse ja laevooderdise kontrastidel. Igale sõidurežiimile saab vastavaks märkida sisemise LED-valgustuse keskkonsoolil ja ustel. Käigukangi ees asub alus telefoni juhtmevabaks laadimiseks, juhi parempoolne käetugi on ette-taha reguleeritav. Sobivas kohas on olemas avad kohvitopside paigutamiseks.

Auto iseenesest väikseid mõõtmeid arvestades on suudetud kõigile istujatele parajalt jalaruumi tekitada. Mõõdukalt ruumi on ka pagasiruumis.

Välisdisain on hoogne, sportlik ja kaasaegne. C-kujulised LED-tuled on nii ees kui taga. RS Line versioonil on teemantlõikega valuveljed ja toonitud tagaklaasid põhivarustuses. Lisavarustuse valik on vägagi korralik - alates pimenurga jälgimissüsteemist ja parkimisabist ning lõpetades telefoni juhtmevaba laadijaga.

Clio hübriidi hinnad jäävad 20 000 ja 22 300 euro vahele.