Autoarvustus: BMW 4. seeria Coupé - nüüd ma saan aru küll, mida Tänak võib tunda

 (45)
Autoarvustus: BMW 4. seeria Coupé - nüüd ma saan aru küll, mida Tänak võib tunda
BMW M440i xDrive CoupéAivar Pau

Vägev disain, sellele võrdväärselt võimas mootor, suurepärane vedrustus, ülihubane interöör ja kergelt käsitletav sõiduabielektroonika - möödunud nädalavahetusel õnnestus mul teha põgus proovisõit BMW 4. seeria Coupé’ga ja ma arvan, et kui maailmas võiks olla ainult kolm automudelit, siis üks neist võiks olla see.

Alustan muljetavaldavamaist - sellest, mis juhtub, siis kui vajutada käigukangi kõrval nupule „Sport". Juhtub see, mida sellel mõnesekundilisel klipil näha (ja kuulda):

Ehk siis: selle kapoti all on „vurtsu", nagu klassikud ütlevad. Mootori häälesagedused lähenevad inimkõrva kuulmisvõime alumise piirile, lõrinat tunda lausa kerega, gaasipedaal hakkab toimima ühtaegu nii võimsa kiirendaja kui kiirelt reageeriva aeglustajana ja siis - selg surutakse sügavale nahkistmesse ja minek... .

Sellist kurvide läbimise võimet, vedrustuse tasakaalustavat reageerimist igale väiksemalegi konarusele polegi ühegi teise masina sportrežiimi puhul kogenud. Auto oleks justkui tee vastu surutud. Ilmaasjata pole selle auto näitikuteploki parempoole osa pühendanud G-jõu näitaja visualiseerimisele....

BMW M440i xDrive Coupé Aivar Pau
Seotud lood:

Mis mootoritesse puutub, siis uue seeria kupee tuleb müügile viies erinevas mudelis: bensiinimootoriga tavamudelid BMW 420i ja 430i Coupé, diiselmootoriga tavamudelid BMW 420d ja 420d xDrive Coupé ning bensiinimootoriga sportmudel BMW M440i xDrive Coupé.

Selle viimasega oligi mul au ka endal üks sõit teha. BMW M TwinPower Turbo kuusesilindriline 374 hj reasmootor. Kaheksakäiguline Steptronicu sportkäigukast, pöördemoment 500 Nm, kiirendus 0-100 km/h 4,5 sekundit. Competition Cope versioonil on hobujõude lausa 510 ja kiirendus 3,9 sekundit.

BMW M440i xDrive Coupé Aivar Pau

Kütusekulu jääb erinevate versioonide puhul 6,8 ja 10,8 liitri vahele.

Auto välimuse uhkeim pool on minu hinnangul kahtlematult esiosa. Veelgi säravam ja esiletungivam kaheosaline neerukujuline iluvõre, suured õhuavad ja kusagil sisemuses sinist tooni sisaldavad bmw-likud kaksiktuled.

BMW M440i xDrive Coupé Aivar Pau

Edasi venitatud külgaknad, jõuline külje- ja voolav katusejoon. Uhh, inimesed lihtsalt jäävad seda autot vaatama.

Sisedisainis selle masina puhul plasti sisuliselt ei kohta - kõikjal on nahk, lisaks metalsed dekoratiivliistud, muudetavate toonidega meeleoluvalgustus. Tagaistujad saavad omavahele tekitada seljatoest allalastava vahealuse joogitopside jaoks.

BMW M440i xDrive Coupé Aivar Pau

Pardakompuutril on kas põhi- vi lisavarustusena kõik kaasaegne olemas, mida ühelt autolt üldse eeldada võib. Märgin vast seda, et muljetavaldavalt hästi töötab selle auto puhul automaatne sõidujoonehoidmine. Parkimisabi kaamerate näol on lihtsalt suurepärane - eriti juhile kuvatava näilise ülaltvaate tõttu.

BMW M440i xDrive Coupé Aivar Pau

Püsikiirusehoidja puhul on eripärane see, et liiklusmärgituvastaja küsib näiteks 70 km/h alale jõudes juhilt, kas valida vastav kiirus. Loomulikult jälgib püsikiirusehoidja ees oiikuvat masinat ja hoiab temaga mõistlikku (reguleeritav) vahemaad. Meeldib see, et kogu menüü on juhitav käigukangi kõrvalt ka puutetundliku juhtnupuga, mis tähendab, et juhi tähelepanu sõitmiselt võetakse ära minimaalselt. Kliimaseade on kolmetsooniline.

BMW M440i xDrive Coupé Aivar Pau

Auto on Tallinnas Haabersti esinduses täiesti olemas, minge uurige ja puurige. Baasmudeli hind on xDrive-versioonil ligi 66 000 eurot.