• Aku tühjenemise põhjuseid võib olla mitmeid
• Aitab ka soojas ruumis hoidmine või kuumaveekott
• Tühja aku laadimine kestab vähemalt 20 tundi

Vastates nendele küsimustele, juhivad autoosadega kaupleva ettevõtte AD Baltic eksperdid tähelepanu sellele, et isegi soliidse juhtimisstaažiga autoomanikud ajavad sageli segamini akudega seotud probleemide põhjused ja tagajärjed. Vastupidiselt rehvidele, aku kulumise tundemärke välispidiselt näha ei ole võimalik, seetõttu – kui auto ilma põhjuseta tõrgub käivitumast, tabab meid ebameeldiv üllatus.

Arvame, et peasüüdlane on aku ja kiirustame selle väljavahetamisega. Kuivõrd seda toimingut on võimalik teostada mõne riistaga, ilma spetsialistide abita, sõidame aku esimeste trikkide järel lähimasse tanklasse, turule või autoosade kauplusse ja vahetame halva aku uue vastu.

Paraku, kui ei ole teada tõeline põhjus, siis ei jätku ka uut akut kuigi kauaks – mõne aja pärast tabavad seda samasugused probleemid. Seetõttu – kohe, kui näete, et mootorit on raske käivitada, pöörduge spetsialistide poole. Mõnikord tühjendab akusid väga kiiresti rohke elektritarbimisega seade – võimas heliaparatuur, lisatuled, soojendatavad istmed, koguni mitu paigaldatud turvasüsteemi, ning eriti ahelas tekkinud vooluleke. Sageli autojuht isegi ei tule õige põhjuse peale.

AD Baltic ekspertide väitel suurendavad isegi sellised pisiasjad, nagu määrdunud aku poolused vastupanu elektrivoolu liikumisele klemmidesse ja raskendavad mootori käivitamist. Sõites lühikesi vahemaid, on soovitatav välja lülitada mittevajalikud energiat tarbivad seadmed, et võimalikult palju elektrivoolu jääks aku laadimise jaoks. Ühendades 12-voldise pesaga akuvalvuri, saate jälgida aku laadimise taset ja aku õigeaegselt täis laadida. Kõik auto elektriseadmed, mis on sisse lülitatud ühel ja samal ajal, tarbivad kolm korda rohkem elektrit, kui auto generaator suudab toota, seega võetakse puuduv energiakogus akult.

Neil juhtudel, kui enne reisi selgub, et aku on täielikult tühi, on kõige tõhusam paigalt liikumise viis laenata käivituskaablitega energiat teiselt autolt. Kuid sellise päästeoperatsiooni ajal, kui ühendatakse niinimetatud krokodillid, tekivad tugevad voolu kõikumised, mis võivad kahjustada auto kogu elektrisüsteemi. Seetõttu peaks energia jagamise ajal auto põlemissüsteem olema välja lülitatud.

Kui käivituskaableid ei ole mitte kellelgi, võib proovida mehaanilise käigukastiga autot käivitada, vedades seda puksiiriga. Kuid AD Baltic eksperdid hoiatavad, et sellisel juhul tuleks vältida riske, mis on seotud libeda tee ja jäätunud akendega. Pärast käigu sisselülitamist ja siduri vabastamist blokeeritakse veetava auto rattad, need hakkavad libisema, mistõttu võib auto hüpata vastassuunavööndisse või jääda teel seisma risti.

Veel üks vana ja nõrga aku päästmisviis – hoidmine soojas ruumis. Teades autoga seotud probleeme, mis hakkavad vaevama just külmal aastaajal, võib õhtul aku võtta välja ja tuua koju sooja ning viia hommikul tagasi töökohta. Kui seda pole võimalik teha, soovitavad AD Baltic eksperdid proovida soojendada akut kuumaveekotiga – akule asetatud kuumaveekott peaks selle soojendama umbes kümne minutiga.

Täiesti tühja akut ei ole võimalik laadida traditsioonilisel meetodil (st lootes, et piisab generaatori tööst). See tuleb täis laadida statsionaarselt, kõige parem on usaldada see spetsialisti kätte. AD Baltic spetsialistid hoiatavad, et ülelaetud või mittetäielikult laetud aku teenimisaeg lüheneb mitu korda.

Tühja aku laadimine kestab vähemalt 20 tundi, kui seda tehakse köetavas ruumis. Oluline on teada, et aku tuleb pärast tühjenemist võimalikult kiiresti täis laadida. Vastasel juhul läheb ta rikki – keemilised reaktsioonid (sulfatiseerumine) mõjutavad plaate nii, et need ei saa energiat vastu võtta ega ära anda.