Auto, mis aitab, kui isesõitev auto on reaalsusega hädas

 (4)
Auto, mis aitab, kui isesõitev auto on reaalsusega hädas
accelerista.com

Tänapäeval ei tõmba Berkeley tänavatel liikuv laserite ja kaameratega üle külvatud auto enam eriti tähelepanu. Isesõitvad autod pole California teedel enam eriline haruldus. Avalikel teedel testitakse 12 tootja enam kui 100 autot, mis läbivad aastas sadu tuhandeid kilomeetreid.

Vahendab Accelerista

See auto on ometi teistsugune – rooli hoiab inimene. See George’iks hüütav auto kuulub Berliinist juhitavale kaardirakendusettevõttele HERE, mille omanikud on BMW, Audi ja Daimler, ning ta ei sõida ise, vaid kogub andmeid, et teised autod saaksid seda teha.

Iga sekundi jooksul fikseerib täpne GPS-vastuvõtja George’i katusel 10 korda auto laius- ja pikkuskraadid ning kõrguse, liikumistundlik süsteemi registreerib 100 korda kursi, piki- ja külgkalde ning laserskänner arvutab selle kauguse umbes 600 000 erinevast punktist nagu näiteks puud, äärekivid ja hooned. Samal ajal teevad neli kaamerat 96-megapikslise, 360-kraadise panoraampildi iga 6 teel liigutud meetri kohta.

accelerista.com
Seotud lood:

Ühe päeva sõit võib koguda üle 100 gigabaidi andmeid. Koondatuna võimaldavad need HERE’il luua äärmiselt detailseid kolmemõõtmelisi kaarte George’i marsruudist. Digitaalsed kartograafid nimetavad seda kõrglahutusega (HD ehk high definition) kaardiks.

Mõned aastad tagasi lootis osa autotootjaid, et isesõitvad autod võiksid suuta end positsioneerida kasutades madala lahutusega kaarte, mida praegused pöördehaaval navigeerivad seadmed ja rakendusedki kasutavad. Ülejäänu teeksid sensorid. Selge teemärgistuse korral näiteks suudavad visuaalsed sensorid juba autosid turvaliselt oma sõidurajal hoida ning märkavad isegi stoppjooni ja suuremalt teelt väiksemale mahasõitu tähistavaid katkendjooni.
Loe edasi siit