Kuueliitrine, kahe turboga V12 diiselmootor tagab suurele universaalkerega maasturile sportauto sooritusvõime, kiirendades Audi Q7 V12 quattro paigaltstardist 100 km/h 5,5 sekundiga. Auto tippkiirus on siiski elektrooniliselt piiratud 250 km/h juures.

Maailma esimene seeriatootmisesse jõudnud 6-liitrine (5’934 cm3) diiselmootor baseerub viimasel kahel aastal Le Mansi 24-tunni võidusõidul triumfeerinud Audi R10 TDI jõuallikal. Mootori 1000 Nm pöördemoment on saadaval vahemikus 1750 — 3250 mootoripööret minutis. Tohutu jõu ning tähelepanuväärsete dünaamikanäitajate juures on uue Audi Q7 V12 TDI quattro keskmine kütusekulu vaid 11,9 liitrit 100 kilomeetri kohta.

Uus mootor jätkab Audi V-kujulise silindrite asetusega diiselmootorite valikut. Erinevalt senistest Audi TDI mootoritest (2,7 ja 3-liitrise töömahuga V6 TDI ning 4,2 liitrise töömahuga V8 diiselmootorist), ei asu uue TDI V-mootori kaks kuuesilindrilist rida teineteise suhtes tavapärase 90 kraadise nurga all, vaid silindrite vaheline nurk on 60 kraadi. Uuenduse eesmärk on tagada mootori ideaalne käigusujuvus. Uus on ka 6-liitrise TDI jõuallika kõrgtehnoloogilisest valumalmist mootoriplokk, mis tagab materjali vähemalt kaks korda pikema tööea senise tehnoloogiaga võrreldes, olles sealjuures 40% jäigem ja 15% kergem. Kütuse pihustamiseks silindritesse on kasutusel kuni 2’000 bar’ise rõhuga Bosch’i ühisanumaga (Common Rail) sissepritsesüsteem.

Audi Q7 V12 TDI-l on 6-käiguline tiptronic käigukast, mida on mootori võimsust silmas pidades tugevdatud. Püsiv quattro nelikvedu jagab tavaolukorras 40% veojõust esi- ning 60% tagateljele, andes sõidukile sportliku iseloomu, mida juht saab veelgi rõhutada, vahetades soovi korral käike roolil asuvate käiguvahetuslabade abil.

Auto veermiku juures on maksimaalselt kasutatud alumiiniumi. Uuenenud adaptiivne õhkvedrustussüsteem, pakub võimalust lisaks muudetavale kliirensile kolmeastmeliselt reguleerida ka õhkvedrustuse jäikust. Auto kõrgust saab reguleerida 95 mm ulatuses viies astmes, maksimaalne kõrgus maapinna suhtes on 205 mm. Lisaks on laadimise hõlbustamiseks võimalik auto tagaosa täiendavalt langetada.

Ventileeritavad keraamilised ketaspidurid ja 20-tollised veljed on auto standardvarustuses. Võimsaima Audi Q7 välisilmes domineerivad LED-päevasõidutuled nagu ka Audi S-mudelitele iseloomulikud elemendid — vertikaalsete kroomitud ribidega single-frame-radiaatorivõre, hõbedased küljepeeglid ning suuremad õhuvõtuavad esikaitserauas.

Interjööris on rohkelt kasutatud alumiinium- ja karbondetaile, autol on multifunktsionaalne sportrool ja uue põlvkonna sportistmed. Sõiduki saab tellida 4, 5, 6 või 7-kohalisena ning selle pagasiruumi mahtu on istmete allaklappimise tulemusena võimalik suurendada kuni 2035-liitrini.

Eestisse jõuab Audi Q7 V12 TDI quattro 2008. aasta sügisel.