Eks see käik ole loogiline ka, kuna A1 valmib VW Pologa samale platvormile ning Polo on algusest peale ka viieukseline olnud. Viieukseline A1 kannab liignime Sportback, kuigi selle juurest küll mingeid kupeelikke jooni otsida ei anna, nagu A5 ja A7 Sportbackidel.

Et taga veidi ruumikam oleks, on Sportback A1'st endast 6 mm pikem ja 6 mm kõrgem. Sellisele kompromissile olid disainerid nõus minema. Ka kaalub Sportback 25 kg rohkem. Aastas kavatsetakse ehitada 18 000 A1 Sportbacki, mis peaks A1 kogumahust moodustama koguni 70 %. Nii  et need lisauksed ehitati justkui publiku tungival nõudmisel.

Mootorivalikus on esialgu samad neli mootorit, millega ka A1 ise turule tuli ehk siis kolm bensiinimootorit (1,2-liitrisest 84-hobujõulisest 1,6-liitrise turbo- ja ülelaadimisega 184-hobujõuliseni välja) ning üks 1,6-liitrine diisel, mis arendab 103 hj ning saastab vaid 99 g CO2/km. Tulevikus on aga kavas pakkuda ka 2-liitrist diiselmootorit, mis on võimsam, ent samas puhtam: 141 hj ja 68,9 g CO2/km, ent kiirendus 0-100 km/h vaid 8,5 sekundit.

Vaata videost, milline on A1 oma sünnikuues ehk kolmeukselise edeva jõmpsikana, mis Haapsalus päid pöörama pani:

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!