Autotootja Audi on välja töötanud uue, potentsiaalselt revolutsioonilise sisepõlemismootori-kütuse, mis võib aidata võidelda kliimamuutusega.

Nimelt on Audi osalusega projekti raames suudetud valmistada sünteetilist diislit veest ja süsinikdioksiidist.

Spetsiaalselt uurimisprojekti tarbeks loodud Audi piloottehas Dresdenis valmistas sel kuul esimese laari nn e-diislit. Saavutuse tähtsuse rõhutamiseks kallas Saksa haridus- ja teadusminister Johanna Wanka paar liitrit uut sünteetilist kütust oma Audi 8 paaki.

Tehisdiislikütuse peamist toorainet hüüdnimega "sinine nafta" (ingl blue crude) valmistatakse taastuvallikatest, nt tuule-, hüdro- või päikeseenergiast toodetud elektrivoolu abil. Pööratava elektrolüüsiga toodetakse selle protsessi käigus veest vesinikku.

Nii saadud vesinik segatakse omakorda süsinikdioksiidiga, mis on kahe keemilise protsessi käigus teisendatud süsinikoksiidiks (CO). Järgmiste reaktsioonide tulemusel tekib juba pikkadest süsivesiniku-ahelatest koosnev vedelik.

Seejärel „sinist naftat“ rafineeritakse, kuni see on muutunud sünteetiliseks e-diislikütuseks. Sünteetilist kütust on võimalik kasutada kombinatsioonis konventsionaalse diisliga, mis on biodiislite rakendamise vallas levinud komme.

Mõne kuu pärast peaks Dresdenis tegutsev Audi eksperimentaaltsehh suutma toota juba 190 liitrit sünteetilist diislikütust päevas.

Tulevikus on ettevõttel plaanis rajada suurem kütusetootmistehas, et uudset protsessi oleks võimalik ka konkurentsivõimeliseks muuta ja tehiskütusega turule tulla.