Audi A3 Sportback e-tron: kas tulevik on hübriidide päralt?

 (8)
Audi A3 Sportback e-tron: kas tulevik on hübriidide päralt?
whatcar.ee

Volkswageni grupi autosid ei ole viimasel ajal tavaks hea sõnaga jutuks võtta, ehkki neid, kes probleemi olemusest aru saavad, on tõenäoliselt oluliselt vähem kui neid, kes rehmavad lihtsalt käega ja ütlevad, “ah, mingi jama seal mingite noksidega oli…”

Pildigalerii WhatCar?-is

• 50 km vaid elektri jõul on reaalsus
• Kogu hübriidne sõiduraadius kuni 940 km
• Hind alates 38 800 eurost

Tänaseks on selgunud, et väidetav Euro5 ja Euro6 normidele vastavate diiselmootorite lämmastikoksiidi näitudega manipuleerimine on pigem globaalne, mitte ühte tootjat iseloomustav trend ning sama on tõenäoliselt teinud teisedki tootjad.

Piirid ja pilt muutuvad järjest hägusemaks ning pinnas vandenõuteooriate tekkimiseks on soodne. Vandenõuteoreetikud väidavad, et kogu see “noksidega” (NOx) manipuleerimise avalikustamine on vajalik, et diiselmootor välja suretada ja hübriidtehnoloogiad laiemalt kasutusele võtta.

Segadusseajav aga tõsi - seesama seinanaelutatud VW grupp on üks elektri- ja hübriidsõiduki arenduse eestvedajaid. Alguses kontseptsõiduk, siis juba Porsche ning ongi käes Audide ja VW-de kord. Inimene aga, kes seni VW grupi brändidest lugu pidanud, rehmab taas käega ja ütleb, et ah, ostan ikkagi.

Seotud lood:

Hübriid-Audidest jõudis Eestisse esimesena A3 Sportback e-tron. Pealt ja seest nagu tavaline A3 Sportback, aga sisu poolest südikam ja silmnähtavalt keskkonnasäästlikum. Audi e-tron tehnoloogia on järgi proovitud juba Porsche peal ning selle jõudmist laiema ostjaskonna käeulatusse võib pidada vaid tänuväärseks.

Sama kest, särtsum sisu

A3 Sportback e-troni välimusel ja olemusel polegi pikemalt mõtet peatuda- kuni neli sõitjat mahub kenasti, tagaistmel istumine on pikemal teel paras kannatus, sest vedru on jäik. See-eest saab põlved torgata esiistme seljataga olevasse ergonoomilisse lohku.

Salongi üldilme on elegantne, kaasaegne, väljapeetud. Panipaigad on pisikesed, pakiruum aga suhteliselt ruumikas. Koostekvaliteet on suurepärane ja salongi materjalid kõrge kvaliteediga. Salongis on vaikne, seda nauditavam on pikal sõidul muusikat kuulata, audiofiilid võiksid tõsiselt rõõmustada.

Varustustasemeid on kolm: Ambition, Attraction, Ambiente ning lisavarustuse nimekiri on Audile omaselt mitme lehekülje pikkune. Vastavalt soovile saab igaüks komponeerida endale just sellise sõiduki, mida vaja.

Juhi infovälja peamise osa, lisaks armatuurinäitudele, moodustab sõidu alguses armatuuri keskosast vaikselt väljalibisev 3,5-tolline leedekraan. Lisavarustusena saab juurde tellida MMI® navigation plus-i, mis piltkirja abil laseb jälgida energia voolamist auto hübriidsüsteemis.

Kaks mootorit ja kolm sõiduviisi

A3 Sportback e-tronil on peal kaks jõuallikat: turboülelaadimise ja otsepritsega, 110 kW 1,4 TFSI bensiinimootor ning 75 kW elektrimootor. Kettakujuline elektrimootor on sobitatud 6-käigulisse e-S tronicusse ning ta kannab oma jõu esiratastele. Särtsumootori pöördemomendi tipp on kuskil 2000 p/min juures, tavamootori 1750-4000 p/min lisaks. Nullist sajani kiirendab auto 7,6 sekundiga, tippkiiruseks on märgitud 222 km/h. Tipphetkedel ulatub auto sooritusvõime 204 hobujõuni ja pöördemoment 350 Nm-ni.

Loe edasi WhatCar?-ist