Subaru ja Toyota on edukalt koostööd teinud ka varasemalt: meenutagem kasvõi sportkupeed BRZ/GT86, mis tänagi autosõbral silmad särama paneb. Vahepeal on aeg suure sammu tulevikku astunud ning kaks Jaapani autotootjat ühendanud seekord jõud, et tuua turule elektriautode uus põlvkond.

Oma uut modulaarset platvormi (Subaru Global Platform) edasi arendades loob Subaru koostöös Toyotaga uudse akutehnoloogiaga varustatud nelikveolise elektriauto. Toyota nimetab uut platvormi e-TNGA-ks.

Toyota on varasemalt teada andnud ka aja, mil uus sõiduk ilmavalgust näeb: nii selle kui Subaru elektriauto esmaesitlus toimub 2020. aasta Tokyo olümpiamängudel. Ainult aasta ongi veel oodata!

Elektri jõul liikuva C-segmendi linnamaasturi loomisel kombineerivad partnerid Subaru nelikveotehnoloogia ning Toyota sõidukite elektrifitseerimise tehnoloogia ning nagu öeldud ka ühise platvormiarenduse. Kumbki tootja hakkab elektriautot turustama siiski oma nimega.

Samal platvormil mitmed sõidukid

Uue linnamaasturi jaoks valmivat arhitektuuri plaanivad partnerid tulevikus kasutada eri sõidukitüüpide jaoks, sealhulgas C- ja D-segmendi sõiduautod ning erineva suurusega linnamaasturid.

Aastaks 2025 lubab Toyota ligi kümmekond uut elektrisõidukit, Subaru esialgu tibusid enne munemist ei loe. Subaru on äsja juurutanud esimese hübriidajami, mida kasutatakse nüüdsest Foresteri uuel generatsioonil. Elektrifitseerimine jätkub nii kaksikajamite kui ka puhtalt elektrimootorite suunal.

„Subaru järgmine samm oma mudelite veelgi tõhusama elektrifitseerimise suunas on kooskõlas Euroopa autoturu suundumustega. Ühtlasi näitab see ilmekalt, kuivõrd tõsiselt jätkab Subaru Euroopa turule investeerimist,” kommenteeris uudist Subaru Nordic AB tegevjuht Christer Blomdell.

Läbimurre akutehnoloogias

Ent elektriautode ühisarendamine on vaid üks osa suuremahulisest koostööst, millega on liitunud Subarule ja Toyotale lisaks veel mitu Jaapani autotootjat.

Projekti raames arendatakse koos Panasonicuga välja ka suure mahtuvusega tahkisaku. Uus akutehnoloogia annab liitiumioonakude tehnoloogiaga võrreldes märgatavaid eeliseid kuumakindluse, mahtuvuse, massi ja laadimisaja poolest.

Toyota on viimastel aastatel panustanud uudse tahke liitium-ioonaku väljatöötamisse. Tahket elektrolüüti kasutav aku on kergem, kompaktsem, oluliselt suurema mahtuvusega ning selle laadimine käib paari minutiga.

Uudsel akul on keskkonnasäästu seisukohalt oluline eelis: selle kasutusaeg on pikem. See tähendab pikemat ja muretumat elektriauto kasutusaega ning hilisemat paindlikku taaskasutust.

Kasutatud akud on nõutud kraam, sest võimaldavad energiat salvestada näiteks haiglates, kus on pidevalt vajalik turvata olemasolevat elektrisüsteemi.