Argipäeva mõõdukas taustajõud Kia Sportage - sama raha eest rohkem kvaliteeti

 (20)
Argipäeva mõõdukas taustajõud Kia Sportage - sama raha eest rohkem kvaliteeti
accelerista.com

Sportage kui mudel on juba paar aastat kasiinoealine – esimest Sportage’it hakati tootma 1993. aastal meie mail vähemtuntud Mazda Bongo tehnilisele põhjale, autot pakuti 5-ukselise linnamaasturi või 3-ukselise pehme katusega variandis. Kaheliitriseid bensiini- ja diiselmootoreid pakuti 5-käigulise manuaal- või 4-käigulise automaatkäigukastiga.

  • - Hinnad alates 17 990 eurost
  • - Igapäevasõiduk, mis püüab natuke rohkem
  • - Prooviauto variant kohe esinduses saadaval
  • - Proovitud Kia Sportage GT-Line TX oli 2l, 136 kW diiselmootor, autom.

Vahendab Accelerista

Aastatel 1995-1998 toodeti Euroopa turu Sportage’it vahelduseks hoopis Saksamaal. Eriline edu seda mudelit siiski ei saatnud, oma osa selles võis olla ka ANCAPi ehk Austalaasia NCAPi hävitaval hinnangul auto turvalisusele – üks tärn viiest.

Ent Kia ei jätnud jonni ja 2004. aastal, pärast paariaastast mõttepausi joonestuslaua ääres veeres tootmisliinilt maha uus katse – Hyundai Elantral põhinev teise põlvkonna Sportage. Lisaks oluliselt paranenud turvalisusele – Euro NCAPi 5 tärni 5-st – oli täiendatud ka 5-ukselise linnamaasturi mootorite ja käigukastide valikut, kust võis nüüd leida lisaks eelmise põlvkonna juures mainitud variantidele 2,7-liitrise V6 bensiinimootori ja 6-käigulise manuaalkasti.

Kolmas põlvkond jätkas seda, mida eelmine alustas. Mootoreid oli valikus kubatuuriga 1,6-2,4 liitrit, leidus nii bensiini, diislit kui turbot. Ka turvalisusele pöörati jätkuvalt tähelepanu ning teeniti sellega USA-s isegi IIHS-i auhind. Tundub, et hea hinnaga turvaline linnamaastur leidis oma tee inimeste südamesse, sest uus, juba neljas Sportage, millega meiegi sõitmas käisime, jätkab samuti soodsa kvaliteedi joont, mis võiks tegelikult isegi olla uue Sportage’i sloganiks.
Loe edasi siit