Aprillis keeras ka e-autode müük Euroopas suurde langusse

 (11)
Aprillis keeras ka e-autode müük Euroopas suurde langusse
Ylle Tampere

Euroopa uute sõiduautode turul valitses aprillis masendus: müük langes 74,5%. Põhjuseks nii katkenud tarneahelad, suletud tehased kui ka karmid karantiinireeglid, mis inimestel ei lubanud kodust väljuda. Martin Rinne tegi eraldi kokkuvõtte e-autode segmendist: lootus, et see karikas läheb neist mööda, luhtus: aprillis tabas müügimiinus ka elektriautosid.

Euroopas müüdi tänavu esimeses kvartalis elektriautosid väga hästi: kolme kuu lõikes juhtisid edetabelit kand-kannas Tesla Model 3 ja Renault Zoe. Aprillis kärises vahe Model 3 kasuks, sest Tesla kukkumine oli väiksem.

Aga kukkusid kõik mudelid, välja arvatud Audi e-tron ja Mercedes EQC. Viimane on oma tarned käima saanud ja tellitud autosid toimetatakse klientidele järjest kätte. Audi e-troni võib vist aga nimetada ihaldusväärseimaks saksa esmaklassi-elektriautoks.

Tabelisse ei jõudnud sel korral supersportlik Porsche Taycan, mida müüdi ilmselt alla 200. Põhjus, miks edukalt alustanud suksu joone alla jäi, võib olla tingitud tootmispausist. Mai numbrid peaksid olema kenamad, ainuüksi Eestis võeti registrisse arvele kümmekond Taycani.

Seotud lood:

Üleüldiselt ei ole aga ahastamiseks põhjust: ehkki on ennustatud, et viirusjärgses maailmas kisub elektriautode segment kurvalt krimpsu, siis müüginumbritest seda näha ei ole.

Tänavu nelja kuu lõikes on Euroopa oma mudelite seast tulnud, näinud ja võitnud Audi e-tron, Renault Zoe, e-Golf, e-Up!, mis võrreldes mullusega on jätkuvalt plussis.

Tavaautode magedatest müüginumbritest loe ja tabeleid vaata SIIT