Ka USA linnades on liikluskaamerad juba igapäevaseks asjaks, nn punase tule kaamerad fikseerivad valgusfooride eiramist 24 osariigis, kiiruseületamist fikseerivad kaamerad on käibel juba 13 osariigis sealsetest viiekümnest. Kuid 12 osariiki on sellised kaamerad ka ära keelanud.

Ja tegemist on majanduslikult väga kasumliku ettevõtmisega, näiteks pealinnas Washingtonis tõid kaamerapildi põhjal määratud trahvid mullu linnakassasse 85 miljonit dollarit, ainuüksi üks kaamera, mille abil sai välja kirjutada 112 000 trahvi, tõi sisse 11,6 miljonit, kirjutab autoblogi Motoramic.

Kuid nüüd väidab üks Ohio leiutaja, et tema seade võimaldab kiiruskaamerat ära petta. Seadus keelab küll numbrimärki varjata ja pole ka sellist imevärvi, mis jätaks numbri tavaoludes nähtavaks, aga kaamerale nähtamatuks .

Jonathan Dandrow otsustas siiski üritada, olles kaks aaastat oma garaažis katsetanud, tuli ta välja leiutisega "noPhoto" ehk numbrimärgiga, mille küljes on kaks tugevat ksenoonvalguse allikat. Elektroonika paneb nad reageerima vaid spetsiaalselt liikluskaamera välgatustele.

Seda, kuidas tema leiutis välja näeb, võite vaadata siia lisatud lingi alt.

Ta on ka välja töötanud tarkvara, mis eristab ainult kiiruskaamera välgatust, ignoreerides kõiki muid välgatusi. Teine probleem oli aga tekitada piisavalt tugev valgussähvatus vastu, et numbrimärki ka fotot töödeldes nähtavale poleks võimalik tuua. Dandrow väidab, et tema seade tõkestab numbrimärgi pildistamise päise päeva ajal kolmekümne meetri kauguselt.

Ennekõike väidab aga Dandrow, et tema leiutis on praeguste seaduste järgi lubatud. Ainus osariik, kus sellised asjad on sõnaselgelt keelatud on Põhja-Carolina. Ja ta otsib sponsorit, kelle abil hinnaguliselt 350 dollarit maksvaid kaamerapetjaid müüma hakata.

Dandrow seade küll tekitab kõvasti protesti, eriti nendes, kelle arvates liiklejate turvalisuse tagamiseks on kiiruskaamerad hädavajalikud. "Selle asemel, et sõita turvaliselt, seavad igasugused rullnokad teisi inimesi jätkuvasse ohtu," protestis endine liiklusohutuse ameti juht David Kelly.