Paljudele eelkõige omanimelise veebikaubamaja poolest tuntud Amazon on moodsa tehnoloogia tootjana ammu tuntud (e-lugeritest nutiseadmete ja digiabilise Alexani), nii et isejuhtivad autod sai olla loogiline samm edasi.

Amazon ei alustanud siiski nullist, vaid omandas 26. juunil firma ZOOX, mis varustab tavaautosid oma n-ö isejuhtivuse lahendusega. Täpsemalt on arendamisel robottakso, millele kaubandusgigant nüüd omalt poolt hoogu lisab.

Tehingu väärtus on 1,2 miljardit USA dollarit (ca 1,06 miljardit eurot) ja Amazon tõotab aidata "Zooxi talendikat tiimi lähiaastatel visiooni reaalsuseks muuta".

Konkurendid pidasid Amazoni käiku vist halvaks naljaks. Näiteks Tesla asutaja / boss Elon Musk saatis mõni tund peale uudise avalikkuse ette jõudmist veebiavarustesse Twitteri-säutsu, et Amazoni boss Jeff Bezos on järeleahvija.

Inglise keeles on see copycat, mida Musk väljendas sõnaga copy, millele järgnes kassi-emoji. Leidlik.

Mis täpselt edasi saab ja kui palju Amazon isejuhtivate sõidukite alal kaasa lööma hakkab, on veel teadmata. Zoox on avalikkuse ees alati olnud salatseva loomuga.

Amazoni suuruse tehnoloogiafirma puhul pole mingi ime, et mingi ala või trendi vastu huvi tundes ostab see kokku pigem andekaid paljutõotavaid (idu)ettevõtteid, kui loob kõike ise nullist. Nii et Zooxi omandamine ja tõotus seda toetada ei tähenda, et kaubandushiid jääb isejuhtivate sõidukite alal passiivseks.

Isegi kui Amazon laseb Zooxil iseseisvalt edasi eksisteerida, võib sellelt laenatud tehnoloogiat ilmselt tulevikus näha Amazoni põhitegevusalal ehk täpsemalt kaupu transportivates kullerdroonides. Kuigi Amazon on sellistega tegelenud suure osa viimasest aastakümnest, pole nende kullerdroonid siiski massidesse jõudnud.

Kaupade kohaletoimetamine on Amazoni-suuruse firma jaoks tohutu kulu ja võib Morgan Stanley analüütikute hinnangul küündida lähiajal 80 miljardi euroni aastas. Isejuhtivad droonid suudaksid sellest tubli viiendiku maha kaksata.

Zooxi näide oma isejuhtivuse-tehnoloogiast on igatahes muljetavaldav: