159l on algusest peale olnud raske koorem kanda. See peab olema ühtaegu palju väiksema, kergema ja lihtsama 156 järglane, aga samal ajal ka Alfa Romeo lipulaev. Kuna 166 on tootmisest maas ja uus tuleb ehk alles 2010, mil Alfa 100 saab, ei võimalda margisisene hierarhia 159l olla rahulikult väike sportsedaan, vaid see on sunnitud vastama ka suurema luksusauto tingimustele.

Põhiline asi, mis 159t alt veab, olevat selle juhitavus, millele pani põntsu just auto kaal. Täpsemalt liiga raske kandmik, mille töötas kunagi välja hoopis Saab, kui Fiat Grupp General Motorsiga koostööd tegi. Vana 164 jagas samas samuti Saabiga platvormi. Uus 159 kasutab aga uue 149 alust, mis jätab auto siiski esiveoliseks.

Kuna 9-lõpulised mudelinimed kipuvad otsa saama, räägitakse, et uus 159 hakkab kandma hoopis klassikalisemat nime, näiteks Giulia. Pesamuna MiTo on numbrinimest niikuinii juba loobunud. Nagu viimaselgi, lähtub Giulia disain pigem ümarast 8C Competizionest kui teravamate joontega Brerast. Kuna 159 Ameerikas edukaks ei osutunud, konstrueeritavat Giuliat nüüd veelgi enam USA turgu silmas pidades.